Eлектрическият седан Audi e-tron GT, който е близък роднина на Porsche Taycan, ще бъде качен на конвейера в завода Böllinger Höfe в германския град Некарзуулм до края на годината. Той ще се произвежда на една поточна линия с модела R8, като заради това се е наложило компанията Audi да разшири и модернизира предприятието.
Седанът Audi e-tron GT ще бъде първият електрически модел на марката, който ще се произвежда в Германия. В момента кросоувърите e-tron се сглобяват в завода на компанията в Белгия, както и в съвместното предприятие FAW-Volkswagen в китайския град Чанчун. Предприятието Böllinger Höfe вече е напълно готово да поеме производството на новия модел, като от Audi показаха как ще става това.
Първите производствени и логистични процеси бяха проведени във виртуална реалност без използването на физически прототипи. Събирането на два напълно различни модела на една поточна линия е уникално не само за Audi, но и за групата Volkswagen като цяло.
Каросерията на електромобила е направена от смес от стомана и алуминий, като се изработва на стенд в завода с десет роботизирани платформи. Всичко е автоматизирано, като се контролира на най-високо ниво и всяка кола се проверява детайлно при напускането на каросерийния цех.
От Audi разкриха и още няколко факта за производството на e-tron GT. Елементите на силовия агрегат, компонентите на окачването и системите за охлаждане се прикрепват към каросерията на 74 места. Като опция за модела ще се предлага покрив от карбон с допълнителен шумоизолиращ материал. Официално е потвърдена и версията e-tron GT RS.
Още снимки от производството на електромобила - вижте в галерията:
Модернизираният конвейер в завода Böllinger Höfe включва 36 различни отделни операции. На всеки етап се използа и ръчен труд, и роботи, а също така и електрически платформи и 3D-принтери, на които може да се направи всеки нужен детайл или инструмент. След като бъде готов, електромобилът изминава 40 километра по градски и извънградски пътища, което е още една стъпка за контрола на качеството.
Седанът e-tron GT , както и Taycan, е построен на платформата J1, разработена със съвместните усилия на Porsche и Audi. Силовите агрегати на двата модела ще бъдат идентични - два електромотора с мощност от 530 до 761 конски сили и батерии с капацитет 79,2 и 93,4 кВт/ч. Показаният концептуален модел e-tron GT разчиташе на 590 конски сили.
Снимки и видео: Audi