fallback

Още един убит от въздушна възглавница в Honda

Жертвата карала Civic 2002 година, два пъти отказала сервизна акция

Японският гигант Honda призна, че има още една жертва на дефектните въздушни възглавници, произвеждани от вече фалиралия доставчик Takata. 26-ият потвърден случай на убит от тях шофьор се е случил на 20 август в град Меса, Аризона. Ранените са вече над 300, по данни на щатската Национална агенция за пътна безопасност (NHTSA).             Скандалът с въздушните възглавници на Таkata, монтирани в над дузина глобални марки, започна през 2013. Заради дефект при производството при задействане тези възглавници пръсват механизма си и обсипват пътниците в купето с метални осколки, летящи с огромна скорост.

Жертвата от Меса е бил собственик на произведена през 2002 година Honda Civic, но е пренебрегнал обявената от компанията безплатна сервизна акция два пъти - през 2011 и 2014. От Honda уверяват, че са изпратили поне по 15 уведомителни писма на хората, които все още не са се възползвали от сервизните акции.           Името на жертвата и детайлите по катастрофата не се съобщават, но от NHTSA са открили характерните прорези по въздушната възглавница, предизвиквани от осколки от разбитата система за надуване. Дефектът се състои в това, че с течение на времето амониевият нитрат в него деградира под влияние на влагата и температурата, и може да се взриви от само себе си.            От 26-те потвърдени жертви на този дефект 17 са в САЩ, като 15 са били с автомобили Honda, а двама - с Ford. Сервизните акции за Таkata обхванаха над 100 милиона автомобила по цял свят, включително и в България. Самият производител банкрутира през 2018.

 

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    има лесно решение всички производители които ползват таката се задължават от мвр да предоставят всички модели автомобили и години на производство сфабрично вградени след което мвр изпраща бюлетини до всички пунктове за годишен технически преглед и когато се появи автомобил с неподменени въздушни въглавници не минава преглед до като не предостави от оторизирания сервиз документ за това че е автомобила е безопасен
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Мдааа,пословичното японско качество.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    На мен са ми пращали писмо,Хонда Джаз и то купена от Горубляне!Един единствен път съм ходил в сервиза им,на Ботевградско да ми видят чека.....оказа се че ми няма катализатора :)Предполагам това им е условието,да си бил в оторизиран сервиз!!!!
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    В България писма не пращат, затова вие си ги търсете. Не струва нищо отнема 1-2часа на възглавница.
fallback
Последни