fallback

Само 3 модела се справиха с новия тест на Euro NCAP

Изпитанията са на системите за активна безопасност и на асистентите на водача

През 2018 година независимата асоциация Euro NCAP въведе нов тест, с който се проверява работата на системите за автономно движение на автомобила. Тогава нито един модел не успя да се справи, но оценки не бяха поставяни, тъй като беше решено, че критериите все още не са формулирани, а и самата програма за тестове се нуждае от доработка.

Сега всичко е готово и Euro NCAP провери как действа комплексът Highway Assist, който включва системи за активна безопасност и асистенти на водача, работещи на основата на адаптивния круиз-контрола и на мониторинг на слепите зони. Именно тези системи са в основата на бъдещия автопилот. В тестовете участваха 10 нови модела, продавани в Европа - Audi Q8, BMW 3-Series, Ford Kuga, Mercedes-Benz GLE, Nissan Juke, Peugeot 2008, Renault Clio, Tesla Model 3, Volkswagen Passat и Volvo V60, които бяха оценявани в две различни категории.

Първата е Assistance Competence, която включва електронни системи, изискващи участие на шофьора, а втората - Safety Backup, при която средствата за активна безопасност се активират сами в критична ситуация. Оценките на модели са по 4-балова система - Entry (начално ниво), Moderate (удовлетворително), Good (добро), Very Good (отлично).

Вижте как се представят моделите в новия краш-тест (ГАЛЕРИЯ):

Според генералния секретар на на Еuro NCAP - Михаел ван Ратинген, резултатите от изпитанията показват, че системите за помощ при шофиране бързо стават все по-добри и по-достъпни. Те вече предлагат добър баланс между обема на оказваната помощ и нивото на участие на водача, който обаче продължава да носи отговорността за всичко случващо се на пътя.

Снимки: Euro NCAP

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Форд и Ауди са с почти сходен резултат, а едното се води премиум. ВМВ и Мерц също със сходен, но едно стъпало нагоре.
  • #6
    none ( преди 4 години )
    Сравняват се коли за 20К с коли за 200К и извода е че тези за 200К са по добри. Каква изненада. Ако се гледат crash тестове суперминитата се представят много добре. Само основната хардуерна платформа в Тесла струва повече от Клио / 208 (около 20К $ по спомени)
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Пасатът, ако въобще успее да вземе завоя преди да се блъсне, ако е да се блъсне, няма да се блъсне с 63% вероятност. :Ddd
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    системите за автономност трябва да бъдат забранени със закон когато нямаш необходимите качества за да управляваш автомобил има обществен транспорт
  • #3
    Гост ( преди 4 години )
    Според мен трябва да ги тестват в реални условия, а не на полигон. Напр. как ще реагират ако караш по магистрала и до теб с включва някой бавен от бензиностанция. Повече ме притесняват смущенията. Чувал съм за случай кола да набие спирачки заради носещ се във въздуха найлонов плик (в БГ естествено)
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Едно линкче към някое видео на изпитанията
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Дотук с митовете за автопилота на тесла. Ето ги фактите.
fallback
Последни