fallback

Вижте колко бърз е хиперавтомобилът SSC Tuatara

Американският модел с лекота бие легендарния Bugatti Veyron в състезание

През февруари, 10 години след разработки и производство, компания SSC (Shelby Super Cars) най-накрая представи своя хиперавтомобил Tuatara в серийния му вид на автомобилното изложение във Флорида. Моделът вече може да се движи свободно по обществени пътища, тъй като е оборудван с всичко необходимо за получаване на законно разрешително: габарити, чистачка на предното стъкло и камери за обратно виждане, вместо класически огледала.

За този автомобил имаше много малко информация под формата на официални презентации и рекламни видеоклипове, да не говорим за тестове, проведени от журналисти. И ето, че на видеото по-долу този нов хиперавтомобил се спусна при "простосмъртните", за да покаже мощта и скоростта си. А в ролята на "простосмъртен" е легендарният суперавтомобил Bugatti Veyron.

Авторът на видеото - ютюбърът TheStradman, не може да сдържи емоциите и радостта си, че е един от първите, които са успели да видят гонка с истински небесен обитател на състезателната автомобилна индустрия. Отначало се вижда как Tuatara и Veyron се движат заедно, но колкото и бърз и мощен да е френският модел, творението на SSC спокойно се втурва напред и печели лесна победа. При това въпреки известно буксуване на Tuatara на ниските предавки. Veyron просто няма шанс.

След това TheStradman скача на пътническата седалка на Tuatara, управляван от самия основател на SSC Джарод Шелби, радвайки се като момче. В стремежа си да покаже на какво е способен моделът, Шелби ускорява до 389,4 км/ч само за половин миля (малко над 800 м). Още по-впечатляващо е, че Tuatara постига тази невероятна скорост на пета предавка при 7000 об/мин. За информация, хиперавтомобилът има 7 предавки, а "червената линия" е на отсечката от 8000 об/мин.

Тези зашеметяващи динамични характеристики се осигуряват от 5,9-литровия V8 двигател с два турбокомпресора и мощност 1750 коня при работа с E85 - смес от 85% етанол и 15% бензин. Мощността с бензин с октаново число 91 е 1350 к.с. Двигателят работи в тандем с високоскоростна трансмисия на италианската фирма Automac Engineering, която сменя предавките за по-малко от 100 милисекунди в нормален режим, а с пистови настройки - за под 50 милисекунди.

Tuatara тежи едва 1247 кг благодарение на използването на въглеродни влакна в монокока, шасито и частите на тялото, а дори в 20-инчовите джанти. От уникалния хиперавтомобил ще бъдат произведени общо 100 копия, като базовата цена, обявена от компанията, е 1,6 милиона долара.

Снимки на модела - в галерията:

 

SSC не крие, че иска да ускори Tuatara до над 300 мили в час (482 км/ч) и ако успее, ще стане първият сериен суперавтомобил, надминал тази бариера. Моделът е наследник на купето SSC Ultimate Aero TT, което през 2007 г. постави рекорд за серийни автомобили - 412 км/ч. Оттогава носителят на постижението се сменяше няколко пъти и сега принадлежи на хиперавтомобила Koenigsegg Agera RS (457,1 км / ч). Не може да не се спомене и уникалното купе Bugatti Chiron, модифицирано от Dallara, с по-мощен двигател, удължено тяло и понижено окачване, което разви скорост от 490,48 км/ч.

fallback
  • #3
    Йордан ( преди 4 години )
    Мойте уважения, господин Руменов. Но всеки, който поне малко се интересува от автомобили, би трябвало да знае, че рекорда за скорост се държи от Бугати... Супер много се шумеше за това.... В тоя сайт имаше поне 3 статии, за тоя факт... То всъщност дори и в тая статия, говорите за бариерата от 482 километра... А после рекорда бил 452 Admin: Постижението на Chiron не е официален рекорд. Вижте статията "Защо няма да признаят рекорда на Bugatti Chiron?"
  • #2
    Пропов ( преди 4 години )
    Браво! Тази кола наистина се опитва да излезе на светло от доста години. Но вижте теглото! Няма и 1300 кг. Ония прасета Бугати са над 2 тона. То и баба може да напъха всичко най най в една каросерия и айде бегай. Става празнично прасе. Ама да изчистш теглото до 1300 кг си е подвиг.
  • #1
    ..... ( преди 4 години )
    Колкото и да е бърз са от друга категория .Всеки би предпочел комфорта и лукса вътре на Бугатито вместо спартанската возия и вътрешен интериор на тоя ***.
fallback
Последни