Компанията Hyundai представи обновения i30 N, който получава увеличена мощност на турбомотор във версията Performance, а също така и 8-степенна „роботизирана“ скоростна кутия с два мокри съединителя и с възможност за смяна на предавките от волана. Досегашната 6-степенна механична трансмисия също ще се предлага за модела.
Стандартният Hyundai i30 N запазва досегашния си 2,0-литров бензинов турбомотор, който развива мощност от 250 к.с. и 353 Нм въртящ момент и се съчетава само с механична скоростна кутия. При версията Performance мощността на двигателя е увеличена от 275 н 280 к.с., а въртящият момент – от 353 на 392 Нм. Моторът вече работи и в тандем с роботизирана трансмисия N DCT.
На свой ред тя получава режим NGS (N Grin Shift), който може се активира от волана и в следващите 20 секунди двигателят работи на пълна мощност. Ускорението от 0 до 100 км/ч при обновения i30 N Performance с механични скорости отнема 5,9 секунди, което е с 0,2 секунди по-бързо от досега. Данни за варианта с автоматични скорости не се съобщават, но и в двата случая максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч.
За i30 N Performance се предлага електронно-управляема блокировка на диференциала, както и изпускателна система с регулируем клапан, 19-цолови джанти (при стандартния i30 N са 18-цолови) и гуми Pirelli P Zero. В салона са поставени спортни седалки, като теглото им е намалено с 2,2 килограма.
Европейските продажби Hyundai i30 N стартират в началото на 2021 година, като на първия етап ще се предлага единствено хечбек. Седанът ще се появи през втората половина на следващата година.
Още снимки на модела - вижте в галерията:
Снимки: Hyundai