Американският автомобилен производител Ford показа първия си кросоувър с префикса ST в името си за европейския пазар. Не може да се каже, че тази тази премиера е голяма изненада, защото субкомпактният кросоувър Puma ST многократно бе попадал в полезрението на фотошпиони, които дори успяха да го заснемат без камуфлаж. А малко преди дебюта производителят наистина разкри някои от характеристиките на "заредения" Ford Puma.
В техническо отношение спортният кросоувър е близък до Fiesta ST. Моделът получи аналогичен 1,5-литров EcoBoost с турбо, който развива мощност от 197 коня и 320 Нм въртящ момент. Двигателят е комбиниран с шестстепенна механична скоростна кутия и диференциал с ограничено приплъзване. В резултат на това ускорението от място до 100 км/ч отнема 6,7 сек, а максималната скорост е 220 км/ч.
Освен това кросоувърът получи по-твърдо шаси и пренастроено управление, по-големи спирачни дискове и четири режима на шофиране - Normal, Sport, Track и Eco. Последният пести гориво и за първи път се появява в спортен модел на компанията. Вътре Ford Puma ST има седалки Recaro, волан с плосък ръб, 12,3-инчово цифрово приборно табло, мултимедийна система Sync 3 с поддръжка на Android Auto и Apple CarPlay, адаптивен круиз контрол и аудио система B&O.
Още снимки на модела - в галерията:
Външно Ford Puma ST се различава от стандартната версия по специална гама цветове на каросерията, която включва шест нюанса - включително екслузивния Mean Green. Независимо от избора на основния цвят на екстериора, покривът, предната решетка, страничните лайсни, кантовете на огледалата и задният спойлер са в гланцово черно. Спортният външен вид се подсилва от 19-инчови джанти с гуми Michelin Pilot Sport 4S, а логото ST се прожектира на земята при отваряне на вратата, за да напомни, че тази Puma ръмжи доста.
Снимки: Motor