fallback

5 причини да се купи или да не се купи Ford Mondeo IV

Размерите и окачването са впечатляващи, но електрическите системи и една от скоростните кутии се оказват кошмар

Коренът Mond (свят на френски език) съвсем не се появява случайно в името на един от популярните модели на Ford. В случая идеята е, че Mondeo е разработван едновременно в Америка и Европа, тъй като трябва да бъде приспособен към два коренно различни пазара. Тази цел обаче така и не беше постигната, тъй като за америкаците машината беше твърде малко и твърде скъпа. В Европа обаче тя се справи по-добре.

Първото поколение на Mondeo (а снимката) се появи през 1993 година, като беше доста спорно. Същото се отнася и за второто, което излезе на пазара през 1998 година. То се задържа за кратко и през 2000 година излезе третата генерация (на долната снимката). Именно тя промени модела напълно, който порасна на размери и получи нов интериор. Освен това, Mondeo стана и по-безопасен, като беше оборудван с различни системи за сигурност.

При него беше решен беше и един от проблемите на модела – ръждата. Предишните поколения гниеха много, но този във Ford се погрижиха за нормална защита от корозия. Добавете към това добрите двигатели – бензинови с обем от 1,6 от до 3,0 литра, и дизели, разработени съвместно с PSA и получавате един наистина добър автомобил. Затова и за неговия наследник – четвъртото поколение на Ад, беше далеч по-лесно да се бори за място под слънцето.

Именно за тази генерация на модела ще стане дума. При нея моделът порасна на размери, като беше построен на нова платформа - EU CD, разработена съвместно от Ford и Volvo. Броят на двигателите също беше увеличен: редови 4-цилиндров с обем 1,6 със 120 к.с., 4-цилиндрови с обем 2,0 литра (145, 200 и 245 к.с.) и с обем 2,3 литра (161 к.с.), редови 5-цилиндров от Volvo с 220 к.с. Предлагаха се и дизели с обем 2,0 и 2,2 литра, развиващи съответно 140 и 175 к.с.

Скоростните кутии също бяха много: две механични, 6-степенен Raisin и роботизирана Power Shift, която се появи след фейслифта. Моделът бързо набра популярност, като в наши дни продължава да се търси на пазара на употребявани автомобили. Ето защо ви посочваме негови 5 силни и 5 слаби страни, като те са посочени от собствениците на модела..

ВИЖТЕ ГАЛЕРИЯТА:

ИЗВОД: Като цяло, въпреки някои свои недостатъци, Ford Mondeo е автомобил, който успява да спечели сърцето на своя собственик. Вероятно, това е напълно заслужено. Затова и много от хората, които са притежавали този модел са склонни да го сменят само със следващото му поколение.

Снимки: Ford

fallback
  • #11
    Костадин Уков ( преди 3 години )
    Имах Форд Мондео МК4 2.0ТДЦИ 130К.С 2008 ГОДИНА АВТОМАТ 6 СТЕПЕНЕН НЕ БЕШЕ POWERSHIFT И БЯХ МНОГО ДОВОЛЕН ОТ ВОЗИЯТА НА КОЛАТА ВЪТРЕ БЕШЕ ДОСТА ШИРОКА НО МИ СЕ РОДИ 3 ДЕТЕ И КОЛАТА МИ СТАНА МАЛКА МНОГО МИ БЕШЕ МЪЧНО КАТО Я ПРОДАДОХ СЛЕД ТОВА И НАМЕРИХ ЗАМЕСТНИК ФОРД ГАЛАКСИ 2009 ГОДИНА 2.0 ТДЦИ 140К.С ДОКОЛКОТО РАЗБРАХ Е ПЕЖО МОТОР СЪЩО Е АВТОМАТИК КАЗВАМ ВИ ЧЕ НЯМА ТАКЪВ КЕФ ДА Я КАРАШ ТАЗИ КОЛА АЯТОМАТИК НА ТЕЗИ МОДЕЛИ ПРЕПОРЪЧВАМ САМО ДО 2010 ГОДИНА.ЪЖ БЖ
  • #10
    2.0D ( преди 3 години )
    Мондео МК4 2.0 дизел е много корав автомобил
  • #9
    Иван Тодоров ( преди 3 години )
    Моля, обръщайте повече внимание на редакцията на текста. Ще е по-приятно за четене.
  • #8
    BigAl ( преди 3 години )
    Карах 6 години. Супер е,никакви проблеми. Комфортен и много просторен. И вървеше доста добре.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Да да всички знаем вицовете. Обаче Форд откато направи Фокус дръпна много. Може би последните години не, но като цяло си е съвсем на нивото на конглокентите. Относно здравината - на предната ми работа един колега караше Фокус мк1 и го скъсваха от бъзици ама за времето дето бях там 1 път се случи да не запали и то заради паднал акумолатор. Докато един колега с италиански W204 С320 CDI AMG за който брои 30+к лв. през месец-два влизаше в сервиза.
  • #6
    Купувайте смело ( преди 3 години )
    От личен опит знам, че Форд е най-обичан от... сервизите :) Сериозно го казвам - познавам няколко майстора и всичките си изкарват добри пари от балъците преебали се с тия лигени.
  • #5
    Колега ( преди 3 години )
    Познат има първата версия на Мондеото,очукан от всякъде,изгнил много с димящ дизелов мотор на незнайни километри.Винаги е обект на шеги в компанията заради колата си.Веднъж ми се наложи да го прибирам от едно празненство,понеже не пия .Сядайки в колата установих,че ми е изключително удобна,вози много комфортно а и като я настъпих въпреки малкото си коне дърпаше изненадващо добре.Е тези зад мен сигурно добре са ме препсували,но наистина бях приятно изненадан от колата.
  • #4
    Иво ( преди 3 години )
    Имам и засега съм доволен.
  • #3
    м да а а ( преди 3 години )
    Доста сполучлив дизайн, Като цяло с която и кола след 130-140 км/ч дава усещането че става по тихо. За мен е прекалено голям за ползване в България, зашото е автомобил за много километри
  • #2
    No tx ( преди 3 години )
    Един Фокус запалил зимата и го отпразнували с Фиеста.Тази поговорка изчерпва тема.
fallback
Последни