fallback

Шеф на Daimler обяви бъдещето на Maybach за електрическо

Освен екологични причините за подобно решение са и чисто икономически

Mercedes-Benz представи седмото поколение на S-Class, която отново ще се предлага във версия на Maybach (сега този модел е известен като Mercedes-Maybach S 650 Sedan и с V12 двигател). Оказва се обаче, че концернът Daimler, част от който е производителят на премуим-автомобили, има други планове за луксозната марка.

Те бяха загатнати от генералния директор Ола Каленус, който призна, че марката Maybach може да бъде използвана и за намиращия се все още в разработка електрически седан Mercedes-Benz EQS, чиято премиера ще се състои през 2021 година. Според шефа на концерна, електрическата платформа на Mercedes позволява широки възможности за подобен модел.

Идеята може да изглежда и шокиращата за някои, но всъщност нещо подобно направиха и в General Motors, откъдето обявиха, че производителят на луксозни автомобили Cadillac ще е бъдещета водеща електрическа марка на американския концерн.

Фокусирането върху по-големи луксозни автомобили при преминаването към електрически превозни средства играе основна роля в стратегията на Калениус да увеличи печалбата на а Mercedes. А големите превозни средства генерират по-високи печалби, които са от решаващо значение за финансиране на големите разходи за нови технологии и за разширяването на софтуерните операции.

Оказва се, че шефовете на големите производители вече мислят повече за рентабилност, когато става дума за електромобили от висок клас, а не толкова за екологичната страна на въпроса. Факт е, че една от причините Maybach да предложи електрически модел са новите стандарти вредни емисии, влизащи в Европа, но основният пазар на марката е Китай, а там също има огромен натиск за електрификация на транспорт. И това отваря огромни възможности пред марката.

Снимка: Maybach

fallback
  • #1
    Rimac Automobili ( преди 4 години )
    Дизелогрухтер или бензиномелка не отговарят на премиум стандартите на тези коли. Там трябва да има лукс, тишина и свежест, не бучене, тресене и миризма на картерни газове. Милиардерът трябва да се чувства като кралска особа, а не като посетител на градския нужник! Задвижването на Lucid Air, например, е събрано в общи модули 3в1 ел.двигател+инвертор+трансмисия, всеки от които има мощност 670 коня/4000 нютона и тежи всичко на всичко....74 кила! Ехооо, скъпааа, прибрах сеее!
fallback
Последни