fallback

Mercedes-Benz 300 SL удари 1,4 милиона евро

През 1955 година американецът Гейлорд иска да направи по негово подобие най-бързата кола в света

Mercedes-Benz 300 SL от 1955 година бе изтъргуван от Artucrial в Монако за 1,4 милиона евро. Оценката му беше между 1,2 и 1,4 милиона. Очевидно зад всеки класически автомобил, продаден на търг, има история, но тази за въпросния модел е доста интересна.

Този 300 SL, който не е Roadster, както става ясно, а купе, поради което е по-рядък, е доставен нов в представителството на Mercedes-Benz в Ню Йорк на 13 юли 1955 г., преди да бъде продаден на г-н Гейлорд от Чикаго. Моделът се отличава с някои особености, по-специално със специфичните джанти Rudge с централна фиксираща гайка и двигател, който се възползва от малка подготовка за развиване на по-голяма мощност.

Историкът Ерик Лемоан обяснява пред аукционната къща Artcurial причините за тези няколко малки корекции за американския клиент, който купува модела. През 1954 г. двама братя, Джеймс и Едуард Гейлорд, създават компанията Gaylord Cars Limited и се заемат да направят най-добрия спортен автомобил в света, с изключителен дизайн и функции.

За да изпълнят целта си, те поръчват Mercedes 300 SL с всичките му опции, включително прочутия разпределителен вал NSL, който позволява да се получат 20 конски сили повече от класическата версия с 215 коня, както и джантите на бранда Rudge.

Още снимки на купето Mercedes-Benz 300 SL - в галерията:

Mercedes 300 SL, покрай успехите си доста международни състезания, е по някакъв начин еталон, който Gaylord Cars Limited иска да надмине, като направи най-бързата кола в света. Този амбициозен проект трябва да доведе до производството на три коли, но няма очаквания успех, тъй като бързо е спрян поради високи производствени разходи. През 1956 г. компанията Gaylord Cars Limited фалира.

По-късно автомобилът е продаден на някой си г-н Лорънс, колекционер, който също е от Чикаго. Той регистрира колата едва през 1972 г. и почти никога не я кара. След това моделът сменя няколко собственика в САЩ, преди да пристигне в Европа през 2004 г. с едва 35 000 мили, или приблизително 56 327 км пробег.

На Стария континент автомобилът става част от колекцията на французина г-н Баврей, който живее в Брюксел. Въпреки превъзходното състояние на колата, новият му собственик иска да промени оригиналния червен цвят в полза на сив. Работата е извършена от Carrosserie Piеmontaise в Брюксел. Баврей запазва автомобила само 4 години, като рядко сяда зад волана му, след което го продава на белгийски колекционер, който в следващите 14 години го-ползва малко по-често.

Преди търга този 300 SL е изпратен в Щутгарт, до специалист по модела, за пълен ремонт. Фактурата, в която са описани подробно дейностите, е за близо 30 000 евро. Настоящият пробег на модела е 37 000 мили, или 59 555 километра.

На въпросния търг в Монако бе продаден още един Mercedes-Benz 300 SL, този път Roadster, от 1957 г., за сумата от 858 240 евро (на горната снимка). Този 300 SL с пробег от 102 200 километра има френска регистрация. Моделите Roadster са по-често срещани от купетата (1858 произведени роудстъра срещу 1400 купето), поради което оценката им обикновено е между 800 000 и 1 милион евро.

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Хех, "Гейлорд".Една от най- красивите въобще
fallback
Последни