Семейството Porsche Panamera претърпя най-сериозното си обновяване след дебюта си през 2016 година. Външните разлики са минимални, но сериозно променени са гамата двигатели и оборудването на модела.
Списъкът с модификации беше попълнен от версия Turbo S, която заменя сегашната Turbo. Тя се разполага най-високо в гамата на модела, като при нея 4,0-литровият V8 двигател е с 80 к.с. и 50 Нм по-мощен. Той вече развива 630 к.с. и 820 Нм, като е получил променено трикамерно пневматично окачване с нови настройки.
Още преди премиерата си Panamera Turbo S завъртя една обиколка на Северната дъга на „Нюрбургринг“ за 7 минути и 29,81 секунди, като така изпревари с 13 секунди предшественика си. Автомобилът ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,1 секунди и развива максимална скорост от 315 км/ч.
На свой ред, версиите Panamera и Panamera 4 вече са оборудвани с 2,9-литров V6, който развива 330 к.с. и 450 Нм. Той заменя досега използвани 3,0-литров двигател със същите характеристики.
В семейството влиза и нов хибрид - 4S E-Hybrid (на снимката отдолу) , в чиято основа е същият този 2,9-литров битурбодвигател. Той е подпомагана от електромотор с мощност 100 кВт (136 к.с.), вграден в 8-степенната скоростна кутия PDK с два съединителя. Така съвкупната мощност на задвижващия агрегат е 560 к.с. и 750 Нм.
Обновяването засяга и двигателя на Panamera GTS, чийто дебют се състоя през 2018 година. Моторът V8 вече развива 480 к.с. (с 20 повече) и 620 Нм. Тази версия получава и нова изпускателна система с асиметрично разположени заглушители.
Промените във външния вид са съвсем леки, като това е традиция за средата на жизнения цикъл. Обновената Panamera може да бъде различена по увеличените въздухозаборници в предната броня, новите фарове и съединяващата ги тънка светодиодна линия. За модела се предлагат 10 варианта на джанти с размери 20 и 21 цола.
Още снимки на обновената Panamera - вижте в галерията:
Освен това, от Porsche са обновили и мултимедийната система, която поддържа Apple CarPlay безкабелно и по-добра разбира гласовите команди. Системата за поддържане на лентата на движение вече влиза в базовото оборудване.
Снимки: Porsche