fallback

Volkswagen ID.3 измина 531 км с едно зареждане

Резултатът е със 111 км повече от обявения от производителя

Първият електромобил от ново поколение на на Volkswagen - хечбекът ID.3, успя да измине 531 км с едно зареждане на батериите. Това е със 111 км повече от заявения от производителя пробег, изчислен по цикъл WLTP.

Пробегът, с който трябваше да се провери ефективността на хечбека, стартира в германския град Цвикау, където се произвежда ID.3, за да завърши в Шафхаузен (Швейцария). Зад волана на електромобила беше пилотът Феликс Енголф, известен с рекордите си за пътуване без допълнително зареждане и владеещ техники, повишаващи ефективността на автомобила.

За изпитанието е използвана версията ID.3 1st Pro Performance, оборудвана със "средната" батерия за модела, чийто капацитет е 58 кВт/ч, и електромотор с мощност 204 к.с. Около 44% от пътя хечбекът е пътувал по скоростни шосета, а 56% - по междуселски пътища. Пробегът е продължил 9 часа, като средната скорост е била 56 км/ч.

Енголф е използвал всяка възможност да връща педала на газта, като това е позволявало на ID.3 да се движи по инерция. На шосето пилотът се е "криел" зад големи камион, за да използва въздушната им струя.

Ефектът от тези трикове обаче е компенсират от увеличеното с 250 кг тегло на електромобила заради оператора и техниката в салона. Освен това, през целия път колата е била с постоянно включени дневни светлини, работили са радиото и климатикът.

В крайна сметка, средното потребление на енергия от VW ID.3 по време на пътуването се оказва доста по-ниско от предварително обявеното - 10,9 кВт/ч вместо 14,5-15,4 кВт/ч на 100 км път.

Снимки: Volkswagen

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 4 години )
    Теслата е друга бира.В момента са лидерите.
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
    не виждам тесла с тесни гуми, май само бмв и3 е с такива! Айде тройката също е с нормални гуми и ширина и диаметър....
  • #13
    Виж ( преди 4 години )
    Както при старите коли и при тея ще има такива, които ще развиват по 300км/ч и такива като това Айде 3, които няма да развиват....Целевата му група е на семейства дето не препускат из аутобаните ежедневно. Със 120км/ч спокойно ще стигнеш Бургас, ще заредиш за 5 лв. за 20-30мин. и от там накъдето ти видят очите! То и сега има Тесли С и Тайджани ама кой си ги позволява, само сиромаси!
  • #12
    Alex ( преди 4 години )
    Няма такъв рекорд. Да се криеш за тирове и да караш с 70 на магистралата. До морето ще пътувам цял ден. Съгласен съм с коментиращите са гумите. В София има доста ел коли отдавани под наем. Скоро карах Хюндай Кона, беше мокро.... едвам спира- едвам тръгва с тези гуми с ниско съпротивление. Да си представим, че трябва да спрем рязко на магистралата от 130, спирачния път сигурнно е 60 метра, на сняг 100
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Най вероятно ама не.Твърдо не! а с това да се движиш с над 100 трябва да си луд.Слагат им тесни гуми за да намалят триенето и повишат рейнджа.Тези коли са опасни при високи скорости.
  • #10
    #10 ( преди 4 години )
    Пиша за моделите които могат да развият а на ИД3 е 160км/ч максимално което е достатъчно и най-вероятно ще мине повече от 200км при макс. скорост
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Каква нормална скорост тва 200 едва ли може да развие изобщо а ако може пробега ще му е 50-60км.
  • #8
    ландшафт ( преди 4 години )
    Айде представете си, че след всеки наклон има изкачване, а! Все пак тоя не се е спускал от Матерхорн!
  • #7
    #4 ( преди 4 години )
    Ако нормална скорост за хора като теб е само от 200км/ч нагоре е така няма модели с повече от 150-200км но с ненормална скорост под или малко над 100км/ч има много модели минаващи по 300-400км и повече
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    И кое и е доброто извън града да седиш зад тирове да подбираш пътища с наклони и тн.Всяка ел. кола Зои Ниро 208-е и тн. Може да докара такъв пробег но това не е ефективно шофиране.
fallback
Последни