fallback

Lucid Air ще бие рекорда за време за зареждане

Електрическият седан ще работи с 900-волтово устройство

Компанията Lucid Motors разкри подробности за времето за зареждане, нужно на нейния електрически модел Air. Седанът ще може да се зарежда от ток с напрежение 900 волта, което е рекорд за електромобил. Досега най-доброто постижение принадлежеше на Porsche Taycan, който работи с напрежение от 800 волта.

В момента повечето електромобили могат да се зареждат с ток с напрежение 400 волта. Porsche Taycan прави изключение, като той използва зарядно устройство с мощност до 350 кВт. В Lucid Motor говорят за мощност „над 300 кВт”, която на минути ще осигурява енергия за пробег от 32 км, а за 20 минути – до 482 км. Както е известно, батериите на компанията ще осигуряват пробег от 832 км.

Освен това, от Lucid Motors разкриха и параметрите на бордовото зарядно устройство, което преобразува тока от битовата електрическа мрежа в постоянен за зареждане на батериите. Неговата мощност е 19,2 кВт. За сравнение, същото устройство на електромобилите на Tesla е с 22 кВт, а на Jaguar I-Pace - 7,4 кВт.

Подробности за седана Air ще бъдат разкрити на 9 септември, за когато е насрочена премиерата на серийната версия на модела. Очаква се тогава да бъде показан и електрическият всъдеход на марката. Външният вид на двата електромобила трябваше да бъде запазен в тайна, но потребител на Twitter ги засне по време на пътуването им за официалната фотосесия и публикува една снимка в социалната мрежа.

Снимки: Lucid Motors, Twitter

fallback
  • #4
    QWERTY до simodim ( преди 4 години )
    Не знам каква концепция за 100-*** нещастни случаи те гони, за 10 години автомобили на Тесла са участвали в хиляди катастрофи по света, и почти винаги пътниците в тях са в много по-добро състояние от пътниците в другите ударени автомобили. Лусид ще предложи същото ниво на сигурност, ако не и даже по-добро. Така че електричките са сигурни, не се тревожи. С автопилота 5 поколение ще станат и още по-сигурни.
  • #3
    До TSLA ( преди 4 години )
    Батко, нищо не ти разбрах от коментара, ама изглежда ги разбираш тия неща. Въобще не ми е ясно велик комунистически Китай къде е тръгнал да прави ел. коли, при положение, че те с ДВГ не успяха да направят масов модел.Нещо от Китай ли е, винаги едно на ум.
  • #2
    simodim ( преди 4 години )
    Направо да го връзват към далекопроводите за 48 Квт. и колата ще светне само веднъж. Зареждане на автомобил с 900 волта добре обаче какво от това. Реално автомобила се зарежда за около 2 часа. Т.е. ако сте на зарядна станция и бързате може да се гръмнете. Изобщо концепцията за автомобил ,който се зарежда на високо напрежение е готова рецепта за стотици нещастни случаи. При такива напрежения най малкия пробив в изолацията или влага ще доведе до това пътниците да се почувстват електрифицирани.
  • #1
    TSLA ( преди 4 години )
    Лучия? О, тя е голяма пapaнтия! Теслите са по 11 кW на AC (имаше навремето една опция за "двойно" зарядно като екстра 2x11), BMW също са с 11 kW бордови зарядни. Само Renault Zoe е стандартно с 22. Масово бичат монофазни зарядни по 7.4 кВ, понеже логиката им е "абе тоо ако е за контакт, начи не бърза човека, пък за бързо си има DC станции". Хубаво, ама един 22 kW AC контакт ти е осемстин леа, а една 25 kW DC пълначка ти е 20 бона! Ако е 50 kW пак е двайсет бона, ама в евро. Чудна им е логиката..
fallback
Последни