В последните години се появиха предостатъчно електрически суперколи, но тази ги слага в малкото си джобче: 2.2 секунди от 0 до 100 км/ч, 355 километра в час максимална скорост и, не на последно място, над 1600 километра пробег с едно зареждане. По последния показател Hyperion XP-1 надминава над два пъти всички останали конкуренти на пазара. За което има съвсем просто обяснение: тя не е електромобил с литиево-йонни батерии, а първата в историята водородна хиперкола.
Ползите от водорода са добре известни: лесно и бързо зареждане, а също и удобен начин да се съхранява енергията от възобновяеми източници като слънце и вятър, която иначе се губи. Минусите са високата цена на инфраструктурата и рискът от експлозии. Но последното е вече отживелица, настоява Кафантарис. "Можете спокойно да хвърлите своите водородни резервоари от десетия етаж или да ги простреляте с пушка - те няма да се пробият", твърди той. "Водородът дава всички предимства на електрическото задвижване, но при по-ниско тегло. Можете да се състезавате с такива коли, защото, за разлика от литиевите батерии, те не се боят от горещини... Да произвеждаш водород е по-екологично, отколкото да произвеждаш батерии".
Общото тегло на хиперавтомобила ще е едва 1030 килограма - показател, който не е по силите дори на бензиновите суперавтомобили днес. XP-1 ще е със задвижване на четирите колела, тристепенна трансмисия и ултракондензатори, които да съхраняват излишъците от горивната клетка. Някои аеродинамични панели по корпуса действат и като фотоволтаични генератори. А двата ефектни ауспуха са напълно функционални, само че от тях излизат единствено водни пари.
Още снимки на Hyperion XP-1 вижте в галерията: