Много хора, включително и ние в Automedia.bg, смятат купето Серия 2 за най-забавния автомобил в днешната гама на BMW, и най-близкия до легендарни машини като 2002 или първото М3. Над него обаче напоследък се бяха сгъстили доста тъмни облаци, след като компанията прехвърли близката Серия 1 и дори новото Серия 2 Gran Coupe на архитектурата UKL с предно задвижване. Някои намеци на хора от развойната дейност на BMW потвърждаваха, че такава съдба ще сполети и купето.
Ако наистина е имало такива планове обаче, в BMW след това са размислили. Новото поколение на 2 Series Coupe също ще е със задно предаване, с 6-цилиндров върхов мотор и с възможност за ръчни скорости, потвърждава проект-мениджърът за "двойката" Гернот Щул пред Auto Express.
По този начин Серия 2 ще остане най-разнородният модел в гамата: с насоченото към любителите на спорта Coupe, с по-елегантното, но с предно предване Gran Coupe, и с фокусираните към семейна публика миниванове Active Tourer и Gran Tourer, които също са с архитектура с предно предаване.
"Ще има наследник със задно предаване. Така клиентите, които искат Серия 2 купе, могат да са спокойни, че ще я намерят в гамата ти", обяснява Щул. Понеже платформата на досегашната "двойка" със задно предаване повече няма да се произвежда, следващата кола ще ползва архитектурата CLAR от Серия 3 и Серия 4, но скъсена.
Базовата "двойка купе" ще ползва 1.5-литровия трицилиндров мотор на BMW. Освен него ще има двулитров бензин и вероятно двулитров дизел. Над тях ще стои "горещата" версия M235i, с двулитров мотор с турбо и 306 конски сили. Шестцилиндровият агрегат ще бъде запазен за специалната М2 версия. При нея мощността вероятно ще е около 420 конски сили, за да се осигури известна дистанция до М3.