Компанията Mercedes-Benz представи актуализирана версия на хибридния AMG E 53, малко след като показа фейслифта на стандартната E-Class. Обновеният конкурент на Audi S6 първо излиза на пазара във Великобритания, където цените му започват от 71 740 евро за седана и 74 000 евро за комби версията.
Дизайнът на обновения AMG E 53 4MATIC + е като този на стандартната E-Class, макар и с по-твърд външен вид. Отпред има нова радиаторна решетка, която имитира дизайна на AMG GT Coupe - а отзад нов агресивен дифузьор, който разполага с изпускателна система с четири ауспуха.
Версията E53 се предлага в два варианта на оборудване. Базовият модел разполага с 19-цолови лети джанти с AMG с две и пет спици, 360-градусова камера, безключов достъп и спирачни апарати AMG. В салона има чифт кожени спортни седалки, детайли от въглеродни влакна и 12,3-инчова инфотеймънт система с два екрана.
Настройката на мултимедийната система на E53 включва също специфични за AMG функции като таймер за обиколка, настройки на телеметрията и др. Има нов волан с плоска долна част, чийто дизайн е подобен на останалата част от гамата, но е снабден с двойка AMG бутони за регулиране режимите на шофиране.
По-пищно оборудваният AMG E53 Night Edition Premium Plus е на цена от 75 600 евро и добавя набор от матово-черни 20-цолови алуминиеви джанти, панорамно стъкло на покрива, по-модерна звукова система Burmester с 13 високоговорителя и др.
Още снимки на модела - в галерията:
И двата варианта на E53 се задвижват от 3,0-литров шестцилиндров редови бензинов турбо двигател в комбинация с 48-волтова мека хибридна система. Общо те развиват 429 коня и 520 Нм максимален въртящ момент, което, отчасти благодарение на системата за задвижване на четирите колела, е достатъчно за ускорение от място до 100 км/ч за 4,5 сек и максимална скорост от 250 км/ч.
Подобно на всички модели Mercedes-AMG, E 53 получава множество допълнителни технологии на шасито, включително адаптивни амортисьори, усъвършенствана петстепенна система за контрол на сцеплението, модернизирани дискови спирачки, диференциал с ограничено приплъзване на задния мост и др.