Девет месеца след световната премиера Toyota представи спецификациите на четвъртото поколение на хечбека Yaris за европейския пазар. Задвижването на всички колела, за разлика от японската версия, няма. Има само един бензинов двигател - 3-цилиндров атмосферен с обем от 1,5 литра, който развива мощност от 125 коня и 153 Нм и работи в тандем с 6-степенна механична скоростна кутия или вариатор. Другият двигател - 3-цилиндров еднолитров (75 коня, 93 Нм), няма да бъде наличен във всички страни от ЕС.
В хибридната версия същият 1.5-литров двигател развива само 92 коня и 120 Нм, но е подпомогнат от електромотор с мощност 80 коня и 141 Нм, така че общата мощност е 116 коня. Хибридният Yaris има комбиниран разход на гориво от 3,7 литра на 100 км и 85 грама на километър емисии CO2, като и двете стойности са изчислени по цикъла WLTP.
Петвратият хечбек с ръчна трансмисия ускорява от място до 100 км/ч за 9 секунди (на този с вариатора му трябват 10,2 сек), а максималната скорост е 180 км/ч. Хибридът прави същото упражнение за 9,7 секунди, а вдига най-много 175 км/ч. Моделът се предлага с джанти с размер 15, 16 и 17 инча.
От системите за сигурност заслужава да се отбележат централната въздушна възглавница (за първи път в Toyota) и комплексът Toyota Safety Sense с автоматично аварийно спиране, адаптивен круиз контрол, разпознаване на пешеходци, колоездачи и пътни знаци, мониторинг на избраната за движение лента и автоматични дълги светлини.
Още снимки на модела - в галерията:
Поръчките за Yaris вече са отворени в Германия, като цените на версията с ръчни скорости започват от 22 215 евро. Хечбекът със CVT струва от 23 287 евро, а хибридът - от 25 139 евро. Според производителя, през 2019 г. в Европа са продадени 224 000 бройки от модела, което е 7,6% пазарен дял (от B-сегмента).
Снимки: Toyota