fallback

Клиентите на Volkswagen не харесват ID.3

85% от купувачите на електромобила никога по-рано не са притежавали модел на марката

За първите седмици след старта на официални продажби на електрическия хечбек ID.3 компанията Volkswagen е реализирала на пазарите в Европа 37 000 бройки от модела, съобщи пред Financial Times търговският директор на германския концерн Юрген Щакман.

Този впечатляващ резултат е постигнат, въпреки че срокът за доставките на първите готови електромобили отново бе отложен – този път за октомври. Щакман допълни, че средната възраст на купувачите на бензинови и дизелови модели на Volkswagen в Европа е 57 години, докато тази на желаещите да притежават ID.3 е 47 години. Те живеят в града или в близост до него, но не и в селски райони, като за повечето от тях електрическият хечбек ще бъде втора кола в семейството.

Най-интересното обаче е, че 85% от избралите VW ID.3 никога преди това не са притежавали автомобил на германската марка. За сравнение, при клиентите на VW Golf се забелязва точно обратното – 85% от собствениците на този модел отново се насочват към него. С други думи, най-лоялните клиенти на Volkswagen засега не бързат да си купят новия електромобил.

Въпреки забавянето на старта на доставките, в германската компания се надяват, че до края на годината ще успеят да предадат на клиентите си 60 000 – 70 000 бройки от модела. Производството на VW ID.3 е стартирало в срок, независимо от многото проблеми със софтуера. В момента вече сглобените коли се препрограмират, след което ще бъдат доставени на новите си собственици.

В същото време, стана ясно, че Volkswagen ще добави нов автомобил под ID.3 в моделната си гама от електрически превозни средства през 2025 година, който вероятно ще се нарича ID.1. Две години по-рано той ще бъде предшестван от концепт, който ще даде представа за дизайна му, наречен E-Zzity, съобщава Car Magazine, цитиран от insideevs. Според източника на изданието, моделът ще има няколко версии, включително ID.1 Crozz и подобен на ван e-Roomzz.

Очаква се ID.1 да наподобява по-големия си брат ID.3 и да бъде изграден на същата платформа MEB. Моделът ще получи батерии с капацитет от 24 кВтч и 36 кВтч, като при последния вариант максималният пробег с едно зареждане ще бъде около 300 км.

По отношение на цените, ID.1 вероятно ще струва под 20 000 евро, за което от VW често намекваха преди време. Компанията ще свие разходите по производството на модела, като намали размера на платформата MEB и с предлагането на по-малко съдържание. Автомобилът също така може да бъде сглобяван в страна с по-ниско заплащане на труда, като Китай например, което също ще помогне за намаляване себестойността му.

Източникът на Car Magazine подчертава, че ID.1 няма да бъде отговор на VW на Peugeot e-208 и Renault Zoe - германският производител ще пусне на пазара по-големия модел ID.2, който ще бъде конкурент на двата френски автомобила и на други електрически коли от същия размер и ценови диапазон.

Снимки: Volkswagen

fallback
  • #15
    Xxx ( преди 3 години )
    Във fiat multipla ще ме е срам да се кача..
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    Тя Мултипла-та поне е практична и надеждна, ами това с тоя софтуер? Да не говорим, че с Мултиплата отиваш до морето и обратно с 1 резервоар, ако е дизелова...
  • #13
    пепе ( преди 3 години )
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Голяма красота, голямо качество се излъчва от тази платмасова кутийка. Нисан Лийф е направо премиум автомобил в сравнение с това.
  • #11
    Xxx ( преди 3 години )
    Европейските коли винаги са били по красиви и качествени. Във usa ако има голям двигател е достатъчно.
  • #10
    #7,8 ( преди 3 години )
    Да бе нищо повече не предлага само към 2но по-добро ускорение, 2 мотора(4х4), 5 места (ИД3 с голямата батерия има 4), ощетен е с 10% мито и както знаем ускорението под 5 сек до 100 е безплатно при другите производители нали така е гейтъре добър модел е но не е причина да обиждаш другите
  • #9
    Тесланар ( преди 3 години )
    Е, че как Теслата не е пластмасова бракма? Интериорът и е от Икеа и има повече пластмаса по колата от тая в Атлантическия океан.Нормално е ИД3 да не използва много добри материали, защото струва 15 000 -20 000 евро по-малко от сходен Модел 3. Какво е оправданието на американската пластмасова бракма?
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Не знам дали Теслата е пластмасова, ама гледайте първите ревюта на тая кола от немци в Youtube и тогава говорете за пластмаси. Чисто кану за 100000 лева със съмнителен софтуер...
  • #7
    Тесланар ( преди 3 години )
    70 000 евро. Фаувето има повече екстри, по-голямо вътрешно пространство и по-високо качество.С Модел 3 получаваш кола сглобена в палатка хахахахах
  • #6
    Тесланар ( преди 3 години )
    Каква е тая *** статия с подвеждащо заглавие написана от тесланар?Феновете на ФВ си харесват колата и никакво отлагане на доставките няма. Те почват през септември на ID3 First Edition. ИД3 с 550 км пробег ще започва от 41 000 евро в Германия. За сравнение пластмасовата американска бръкма със сходен пробег започва от 56 000 евро и не предлага нищо повече.За 50 000 евро може да си купиш напълно оборудван ИД3 с екстри, каквите Тесла няма, а за напълно оборудван Модел 3 ще ти отидат повече о ...
fallback
Последни