fallback

Защо сензорните екрани завладяват автомобилите ни?

Малко неочакваното обяснение е: защото са по-евтини за производителите

Главната цел на технологиите е да улесняват живота. Но като гледаме какво се случва напоследък в автомобилната индустрия, започваме да се чудим дали производителите го помнят. Днешните автомобили са пълни с технически решения, които с нищо не превъзхождат съществувалите преди технологии и често са направени просто за да демонстрират способностите на компаниите. Добър пример е управлението с жестове на BMW, или пък изцяло преориентираната към сензорни екрани информационно-развлекателна система на Jaguar Land Rover.     

       Решението на британците да разчистят колите си от почти всички възможни физически бутони им спечели доста похвали от естетите, защото интериорите им станаха още по-изчистени и елегантни. Но собствениците на нови Range Rover или Jaguar невинаги споделят този ентусиазъм, защото да управляваш всички функции от сензорен екран в движение е доста трудно - и даже опасно. То отвлича вниманието от пътя, а уцелването на конкретен бутон на неравен път е истинско изпитание.

Вероятно и заради това сега компанията разработва съвместно с учени от университета на Кеймбридж принципно нова система. Тя представлява сензорен екран, или touch screen, който няма нужда да докосвате.

Екипът нарича тази технология Predictive Touch. При нея чрез камери или радиосензори системата засича движенията на шофьора и чрез специален софтуер "отгатва" каква функция се опитва да задейства той. От JLR настояват, че това съкращава всяка операция средно с 50%. Освен това системата не изисква никакво предварително обучение на ползвателя, а и може да работи със сензори, които вече съществуват в много автомобили на пазара. Използването на допълнителна камера, която да проследява погледа на водача (като онази в смартфоните) ще направи Predicitive Touch още по-ефективна, твърдят от компанията.     

    Потенциален проблем е, че да задействаш нещо с ръце, без да го докосваш наистина, може да е леко дезориентиращо за повечето хора. И не сме сигурни, че цялата тази изключително сложна система всъщност е по-удобна за клиента от това просто да протегне ръка и да завърти копчето за звука.

Има обаче добра причина все повече производители да се насочват към сензорните екрани - колкото и странно да ви звучи, това им излиза по-евтино, отколкото да сглобяват табла с набор от физически бутони. Явно не става дума за "технология заради самата технология", както негодуват някои. Но практическата полза от нея е по-скоро за производителя, отколкото за клиента.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Всички тези екрани правят шофирането по-опасно. Най-вече заради останалите участници в движението които се опитват да нацелят някое меню и се разсейват. Няма нищо по-добро от това да имаш минималистичен набор от контролни инструменти и хед-ъп дисплей.
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    На пежото ми дори климатика се командва от дисплея, тъпо е!
  • #5
    от опит ( преди 4 години )
    На моя опел екрана не е сензорен и го предпочитам , неудобството е когато въвеждаш адрес в навигатора, но свикнах да търся по пощенски код , а не по име на град и засега съм по-доволен от служебната със сензорния , защото за нула време се омазва и добре че шефа се нави и от алито му купих един кристален протектор за да не го надраскаме като го бършем
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Копчетата са по практични и по удобни. Като им свикнеш може да ги ползваш и със затворени очи. Сензорните екрани са една голяма глупост. А върха на тази глупост е когато производителите сложат важни функции в някакви гадни подменюта и всяко нещо трябва да го търсиш. Същите функции при копчетата си ги ползваш без изобщо да поглеждаш и да се замисляш. Въпрос на време е сензорните дисплеи да бъдат заменени от гласов контрол. Това до някъде ще реши проблемите с менютата.
  • #3
    356 ( преди 4 години )
    Аз съм ползвал моя сензорен екран само веднъж, докато настройвах блутута за връзка с телефона си. За радиото, климатика и др.си имам копчета, които наистина вършат работа, въпреки, че част от функциите им се показват на дисплея за работа.Ако можех не бих искал да имам такъв екран, но той си върви с нивото на оборудване.Е?! Не вярвам и на другите да им трябват за повече, тези екрани.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Евтино, надеждно, и в началото беше впечетляващо и модерно. А последните 2 са база да му искат повече пари. Да не са луди да се откажат от подобна златна кокошка.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Това, че са по-евтини, не е неаквано обяснение. Въпросът в защо ни ти пробутват често като екстри за повече пари?
fallback
Последни