Събранията на акционерите не са особено вълнуващи събития, но от дългите изказвания на изпълнителните директори понякога изчакат сочни подробности. Поради коронавирусната пандемия, годишното събрание на акционерите на Daimler този месец бе нетрадиционно - проведе се онлайн. Шефът Ола Калениус говори за това как епидемията от COVID-19 е повлияла върху продажбите на автомобили, а после премина към по-интересни неща.
След като даде предварителни подробности относно дебюта на Mercedes S-Class W223 през септември, изпълнителният директор на Daimler насочи темата към EQS. Той повтори, че това ще бъде кола, разработена от самото начало като EV, а не електрическа конверсия на следващото поколение S-Class. Подобно на концепта, представен през 2019 г., производствената версия на седана ще има пробег от 700 км, благодарение на батериите, произведени в завода на компанията в Щутгарт-Унтертюркхайм.
Още снимки на модела - в галерията:
Заслужава да се отбележи, че обхвата, споменат от Калениус, се основава на Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP), която е далеч по-реалистичен от New European Driving Cycle (NEDC), когото замени през септември 2018 г. Както обаче показва историята досега, еквивалентният рейтинг на EPA вероятно ще бъде по-нисък.
Tesla Model S Long Range Plus е обявен за първият истински електрически автомобил с над 400 мили пробег в САЩ, като официално му приписват 402 мили (642 километра) според EPA. Остава да видим дали Mercedes EQS ще успее да надмине това постижение. Засега Model S, който се предлага с най-дълъг пробег в Европа, изминава 379 мили (610 км), измерени по цикъла WLTP.