fallback

Mercedes GLB 250: тестваме най-изненадващия SUV от Щутгарт

Очаквахме тази кола да е нещо като бейби G-класа. Оказа се нещо съвършено различно

Миналата година, докато още чакахме новият GLB да дебютира във Франкфурт, автомобилните медии набързо му лепнаха прозвището "бейби G-класата". Което само доказва, че на моменти на медиите може да се вярва, колкото и на телевизионните астроложки.       

        Ето ви го най-после серийния GLB. Веднага бързаме да ви кажем, че той прилича на митичната G-класа толкова, колкото петкилограмов чук прилича на порция шоколадово суфле. Едното е здрав, солиден инструмент за вършене на работа. Другото е създадено за удоволствие.

Квадратестите му форми и подчертано мъжественият дизайн наистина го отличават от останалите кросоувъри от Щутгарт. Но те не бива да ви подвеждат. Това не е як офроудър за брадясали мъжаги, които си късат филтрите от цигарите. Под мускулестата му фасада се крие вездесъщата компактна платформа на Mercedes - абсолютно същата, която ще откриете под светската външност на GLA, под новата B-класа и дори под А-класата.       

      Тук обаче от нея е изцеден максимумът. Този кросоувър е с цели 21 сантиметра по-дълъг от B-class, и само с два пръста по-малък от GLC - но заради хитрата си контрукция всъщност предлага повече вътрешно пространство от големия брат. Предлага даже и трети ред седалки.       

      От Mercedes уверяват, че най-задните две места удобно ще настанят двама възрастни с ръст до 180 сантиметра. Със същия успех можеха да ни кажат, че те са подпорно съоръжение. И двете са горе-долу еднакво безочливи лъжи. Но все пак третият ред е напълно използваем, ако имате още непораснали деца. А ако се откажете от него, багажникът нараства до над 570 литра.

 

Mercedes-Benz GLB 250 4Matic

224 к.с. максимална мощност

350 Нм макс. въртящ момент

6.9 секунди 0-100 км/ч

236 км/ч максимална скорост

Пространството в купето е в изобилие, а вторият ред седалки вече спокойно ще приеме и високи хора, без да им се налагат неестествени сгъвки.

Отвън GLB също изглежда по-внушителен, отколкото е в действителност. С него ще получите същия респект от другите на пътя, какъвто и с по-големите GLC и GLE. Но на далеч по-ниска цена.      

      Базовото ниво, означено като 200, започва от 69 700 лева. Вярно е, че то е само с предно предаване, а под капака е същият 1.33-литров турбомотор, който ще намерите в А-класата, в Nissan Qashqai и дори в Dacia Duster. Забравете обаче "експертите" по форумите, които го обявяват за двигател на Renault. От любезност двете компании го наричат съвместна разработка, но истината е, че технологията си е на Mercedes, а французите добавят само периферия и някои фини настройки в своите модели.      

      Това е завидно пъргав мотор, който при умерена употреба може да бъде и доста икономичен. Но ако все пак 163-те му коня ви се сторят като понита, опирате до нашата тестова кола - 250 4Matic. Тук вече моторът е двулитров, с 224 конски сили, и с доста стегнатите 6.9 секунди от 0 до 100 километра. Задвижването е на четирите колела, а скоростната кутия вече е не седем-, а осемстепенен автоматик с двоен съединител. Работи гладко при нормални натоварвания, но сякаш се обърква леко при по-спортно каране. Все пак това е Mercedes - тук естественият режим е комфорт, а не спорт.     

      Окачването е с макферсони отпред и многозвенно отзад, и е доста умело настроено - въпреки големите джанти колата обира добре неравностите. В същото време по острите завои над Лъкатник се държа много адекватно.        

      Като споменахме в началото, че GLB не е точно офроудър, съвсем не се шегувахме. Системата за задвижване на четирите колела работи отлично и ще ви закара безгрижно до ски пистите. Но нищо друго по тази кола не е предвидено да напуска асфалта. Героичният ни опит да щурмуваме една пресъхваща локва откачи задната предпазна кора. Минималният просвет е 135 милиметра, което също не навява мисли за ловни излети в планината.        

      И накрая, естествено, стигаме до главната причина никой да не кара такива коли в калта: цената им. Казахме, че базовото GLB е под 70 хиляди лева, което е изгодно. Но с 4х4 и по-голям двигател колата удря 82 000 лева, а тази пред очите ви, с всички допълнителни глезотии, е над 100 хиляди. Но пък съизмеримо GLC започва от 103 хилядарки без екстрите.

Има също три варианта с дизел, от 116 до 190 коня (и от 72 000 до 84 000 лева). На върха в гамата стои AMG 35, с 306 коня и стартова цена от почти 100 000 левa.        

        Между другото базовото ниво тук никак не е бедно. В него са включени кожена тапицерия, спортен волан, 7-инчови дигитални прибори, 7-инчов екран на MBUX системата, която лесно разбира гласови команди, и автоматичен климатик. Серийни са автоматичният асистент за поддържане на лентата, който върти волана вместо вас при нужда, и автоматичният ограничител на скоростта, който сам разпознава знаците и намалява.    

      Но понеже все пак говорим за Mercedes, едва ли много хора ще си купят базова кола. Нашата тестова е с допълнителната линия AMG, която ви дава различна решетка, 19-цолови джанти, спортни седалки, дифузьори на злополучната задна кора и всевъзможни допълнителни орнаменти. Цените на допълнителното оборудване са като за Mercedes: 2400 лева за хедъп дисплей, хилядарка за 10-инчова мултимедия, 1600 за аудиосистема от Burmester, 3300 за кожен салон... Камерата за задно виждане е 800 лева - колкото шезлонгите за две многодетни семейства на Слънчев бряг.     

      Изобщо GLB няма нищо общо с предварителните ни очаквания. Вместо коравата, приключенска машина, той се оказа една практична и много удобна семейна кола. Която ще ви даде престижа на големия кросоувър, без да ви бърка прекалено в джоба. А това си заслужава да заобиколите някоя и друга локва.

Още снимки от теста на Mercedes-Benz GLB 250 вижте в галерията:

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    спрях да чета на "респект на пътя", ако не беше смешно щеше да е жалко
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    Ще ти кажа - повечето са по-къси от седаните и комбитата при същата ширина и по-висок ръст. Съответно по-лесно се паркират от един нисък, но дълъг седан или комби. А вече има и джипки с дължина като на семеен хеч. Ниска кола по-трудно се паркира.
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Не мога да разбера "кросоувърите". За какво ти е нещо, което прилича на джип (и то този мерцедес си прилича на сериозен джип, не е като кашкай и подобни малки сувове), но се разпада при първата локва? Голямо, високо, скъпо, с поддръжка на джип, но никаква проходимост? Не е ли по добре едно комби за семейна кола ? Особено "вдигнатите" такива (outback, v90 xc и т.н).А за тези малките недоразумения (т рок, шитрок и другите извращения няма и да коментирам). Пълна безсмислица)
  • #10
    до 8 ( преди 4 години )
    а най-добре си е с мОсквича на тати, а
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    #8 и как е по-добре? Ако може с реални данни а не с фанатизирани и фенски девизи
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    По-добре Рав4 или Субару XV или Форестър на старо...повече ще изкарат.
  • #7
    до 6 ( преди 4 години )
    рибата не знам, ама с твоите сиви клетки какво стана
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Това с двигателите на мерцедес, дето от Рено ги настройва- изби рибата. Ама ги монтират и на Нисан;) "вервайте ми!"
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Предназначен за Китай,там харесват такива "маркови" недоразумения. Дори на германския пенсионер му дойде вече акъла да не се залъгва по такива играчки.
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    предпочиташ, щото само него познаваш и само той ти е по джоба :D
fallback
Последни