Германският производител Porsche разкри новото 911 Turbo, което отново идва в два варианта - купе и кабриолет, и се задвижва от 3,7-литров мотор с 2 турбини. Двигателят е сериозно модернизиран, като това се отразява както на ефективността, така и на екологичните му параметри.
Неговата максимална мощност от 580 к.с. и 750 Нм, като това е с 40 к.с. и и 40 Нм повече от предишното поколение на модела. Двигателят позволява на купето ускорение от 0 до 100 км/ч за 2,8 секунди (2,9 при кабролета) и развиване на максимална скорост от 320 км/ч. С тези си показатели автомобилът се изравнява с версията 911 Turbo S от предишното поколение на спортната кола. В същото време, той е повече от 2 пъти по-мощен от първата генерация на модела, която се появи преди 45 години. Тя разчиташе а 3,0-литров двигател с 280 к.с. В гамата на семейството 911 версията Turbo се настанява между Turbo S (650 к.с.) и Carrera 4S (450 к.с.).
„Боксерът“ с 6 цилиндъра е оборудван със симетрични турбокомпрсори VTG и с електронно управление на клапаните. Системата за охлаждане на мотора е преработена, като това подобрява неговата отзивчивост и увеличава въртящия момент, който се предава на четирите колела чрез 8-степенна автоматична скоростна кутия PDK. Подобренията по мотора са намалили и неговите вредни емисии СО2, които са между 271 и 284 г/км.
Предната ос на новото 911 Turbo е разширено с 42 мм в сравнение с предишното поколение, което подобрява управлението. Задният мост е с 10 мм по-широк и това помага за още по-добре сцепление. Важна роля в случая играе и активната система за задвижване на четирите колела Porsche Traction Management, която може да прехвърля по-голяма част от въртящия момент на предната ос.
Купето и кабриолетът ще се предлагат в два варианта на шасито. Стандартното е Porsche Active Suspension Management (PASM), което предлага комбинация между спортни настройки и комфорт по време на пътуване. Клиентът може да поръча по-ниското с 10 мм окачване PASM Sports. То осигурява по-добра стабилност при движение с висока скорост и е предназначено най-вече за каране на писта.
Като опция се предлагат също хидравличната система за активна стабилизация Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), която намалява опасност от преобръщане, както и керамичните спирачки Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
Новото 911 Turbo получава и подобрена аеродинамика с активни елементи. Това са контролирани по електронен път въздухозаборници на предния капак, както и заден спойлер, който променя положението си при по-висока скорост. Всмукателните тръби за въздух на задните странични панели, който са дългогодишна конструктивна характеристика на 911 Turbo, сега черпят индукционен въздух, а не охлаждащ въздух, както правеха преди. В същото време докато интеркулерите за зареждане на въздуха сега са разположени директно във въздушния поток под задния капак.
Още снимки на новото Porsche 911 Turbo - вижте в галерията:
Продажбите на новото 911 Turbo вече започнаха, като цените на купето започват от 148 400 евро, а на кабриолета – от 158 600 евро. Това означава, че те са с около 22 000 по-ниски от тези на версията 911 Turbo S. С появата на тези два автомобила, както и на показаната по-рано версия Targa, семейството 911 (поколение 992) е почти запълнено, като остава единствено да видим екстремното 911 GTS, което ще се появи до края на годината.
Снимки: Porsche