fallback

Японски кросоувър на старо – какво казват собствениците?

В случая изборът е между 3 модела - Mitsubishi Outlander, Subaru Forester или Mazda CX-9

Търсите голям кросоувър на старо, а бюджетът ви е ограничен до 7500 евро (около 15 000 лв). Държите моделът да е японски, като в тази сума на пазара има достатъчно предложения. В случая ще се спрем на три модела - Mitsubishi Outlander, Subaru Forester или Mazda CX-9, като за основа ще използваме отзивите на хора, които притежават или са притежавали някой от тези три автомобила.

Mitsubishi Outlander

В зададените критерии се вместват както машини от първото, така и от второто поколение, които са произведени до 2009 г. Естествено, колкото по-скъпи са те, толкова по-нови ще бъдат. Машините са оборудвани с бензинови двигател с обем 2,0, 2,4 или 3,0 литра, които развиват 147, 170 или 220 к.с., както и два дизела - 2,0-литров със 140 к.с. и 2,2-литров със 156 к.с.). Почти всички варианти са със задвижване на четирите колела и автоматична скоростна кутия, но има и предложения с механични скорости.

За какво хвалят Mitsubishi Outlander?

Основните предимства на модела, според негови собственици, са надеждността, управляемостта и високата проходимост. Като плюсове за кросоувъра се посочват още салонът и големият багажник, който също е сред причините за избора на този модел. А съветът е да се избират версиите с 3,0-литров бензинов и с 2,2-литров дизелов мотор.

Отбелязва се качеството на седалките, както и добрата работа на климатика. Някои стопани посочват, че са много доволни от CVT-трансмисията, но също така са категорични, че с нея трябва да се внимава. Особено важно при Mitsubishi Outlander е да се следи внимателно работата на всички системи и при нужда проблемите да се отстраняват незабавно.

За какво критикуват Mitsubishi Outlander?

Най-честите оплаквания при модела са от шумоизолацията в салона, боята и окачването. Любопитното е, че някои собственици са недоволни именно от работата и надеждността на вариаторната скоростна кутия, чиято замяна е доста скъпа. Кросоувърът е критикуван и заради висок разход на масло, особено при версия с 2,4-литров двигател. Проблем, според някои собственици, е и трудното извършване на ремонт заради конструкцията на кросоувъра.

Subaru Forester

За посочените суми може да се купи третото поколение на популярния японски модел, като тук и влиза и фейслифтът, произвеждан до 2013 г. В случая преобладават версиите с 2,0-литров бензинов двигател, но има и предложения с 2,5-литров (също бензинов) агрегат. Тяхната мощност съответно е 150 и 173 к.с. Естествено, задвижването е към четирите колела – система, с която в Subaru се гордеят, като скоростните кутии са както механична, така и автомат.

За какво хвалят Subaru Forester?

Феновете на марката не пестят суперлативите си по адрес на този автомобил, като те са свързани както с висока проходимост и надеждността, така и с добрия обзор, осигуряван от високо шофьорска място в автомобила, а също така с динамиката на двигателите и окачването. 

Кросоувърът получава високи оценки за просторния салон с качествени материали. Те признават, че обслужването на Forester е малко по-скъпо, но пък инвестицията си заслужава, тъй като при добро отношения, автомобилът служи отлично и най-вече дълго време.

За какво критикуват Subaru Forester?

И тук критиките са свързани с шумоизолацията в салона, качеството на боята, както и с работата на светлините. Все пак, има и по-сериозни оплаквания, като сред тях са повишен разход на масло от бензиновите двигатели, както и бързата поява на ръжда под дъното на двигателя.

Forester също така е критикуван и заради факта, че някои системи излизат от строя веднага след изтичането на гаранцията, като и заради скъпото си обслужване. Оплаквания има и от автоматичната скоростна кутия при по-старите версии на модела, което е свързано и с високия разход на гориво особено при движение в градски условия.

Mazda CX-9

Един не толкова популярен на пазара автомобил, чието първо поколение се произвежда през периода 2006-2012 г. Това се дължи най-вече на факта, че той е достъпен само с два двигателя - бензинови с обем 3,5 и 3,7 литра. Тяхната мощност съответно е 3,5 или 3,7 литра, като почти предложение са със система за задвижване на четирите колела и автоматична скоростна кутия (едва ли някои би се интересувал от предно предаване и механични скорости).

За какво хвалят Mazda CX-9?

Моделът си е извоювал добра репутация заради динамиката, управляемостта, обширния салон и добрия обзор, който осигурява на водача. Изтъква се също така големият багажник, който е особено важен, както и впечатляващият, според някои собственици, дизайн.

Повечето от тях са категорични, че CX-9 се справя отлично и извън пътя, въпреки че не е типичен всъдеход. Като предимства за модела се посочват също трите реда седалки и добрата акустика. Мощността на двигателя също се харесва, въпреки че разходът на бензин изглежда доста сериозен – 14 л/100 км.

За какво критикуват Mazda CX-9?

При кросоувъра на Mazda оплакванията са от скъпите резервни части, които заради това, че моделът е доста рядък, се намират доста трудно. Посочва се още, че боята и лаковото покритие не са от най-високо качество, но има и по-сериозни проблеми.

Сред тях са работата и надеждността на автоматичната скоростна кутия, чиято замяна е доста скъпа. Същото важи и за системата за задвижване на четирите колела, от която също има оплаквания с надеждността.

fallback
  • #14
    Христомир Генев ( преди 3 години )
    Много смешна статия, от човек, който явно не познава пазара на автомобили в Европа/България! Писал е за Мицубишито да си купите с 3.0 бензин, който не се предлага за Европа или 2,2 Дизел, който има кофти DPF и тече като френска лейка. А за 15,000 лв има доста предложения и от фейслифта до 2012г. Снимката на модела е за американския пазар, та явно оттам са препечатали статията.Субару и особенo MAZDA CX-9 са екзотики за нашия и европейския пазар та няма какво изобщо да се пише и коментира за тях ...
  • #13
    Subaru Outback ( преди 4 години )
    Аз съм за Subaru Outback. На едно ниво с Toyota и Honda, но по издържливост ги превъзхожда; вижте какво е мотото им.
  • #12
    Румбо ( преди 4 години )
    Алоу,къде е Тойотата?Тия машини може да са симпатични(особено Субару),но не са за тънки джобове-трошливи отвсякъде.Вижте какво карат джихадистите в Сирия,най-вече Тойота-там е истината.
  • #11
    Гост ( преди 4 години )
    #13 - ти счупи *** пич. Направо ще падна от смях да кажеш, че тази умряла Хонда с скопеното си 4х4 и максимум 150 к.с. била сериозна машина. Пожелавам ти някой ден да се повозиш в турбо Форестър да усетиш какво е истинско ускорение и истинска проходимост.
  • #10
    Гост ( преди 4 години )
    #10 - купил си някой асматик с газ и после колата ти е виновна. Хайде да знаем и ние дали само името на Форестър е голямо. Като слагате газ и не си поддържате колите, после все някой друг ви е виновен.
  • #9
    До теслътъ ( преди 4 години )
    Щото CRV е истинска здрава японска кола. Трите коптора тук са срама на японското автомобилостроене.. на нивото на бмв и ауди. Мазда е добра марка, но точно тоя модел...
  • #8
    Патил ( преди 4 години )
    Ако ти трябва 4х4 Субару. Ако не ти трябва далече от него.
  • #7
    Б. Б ( преди 4 години )
    Форестер 2014 бензин. Го купих преди 20.месеца близо. Освен проходимост нищо друго не можа да ме впечатли... Само името му е голямо..... Не искам да казвам колко неща смених по него за уж по нова кола.някой фен на марката ако го иска да пише тук. Ще го дам с 2-3 бона под пазарната цена която е в бг
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Според мен всеки да си купи Мерцедес 2008г. и да си бута лоста НАДОЛО. И няма проблеми със зиг-заг - а. Аз така го разбрах човека
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    CX 7 ми се струва по подходяща за сравнението тук, тъй като CX 9 е с един клас по голяма. А и CX 7 ги има повече на пазара и е по-смислено да четем за нейните качества
fallback
Последни