IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Гавра: Мъск предложи червени шорти на враговете си

Шефът на Tesla се подигра на борсовите спекуланти, загубили милиони от т. нар. short sells

След като пазарната капитализация на Tesla надхвърли тази на Toyota, Илон Мъск си позволи да се погаври със спекулантите, които залагаха за срив на американския производител на електромобили. Шефът на Tesla обяви, че компанията ще пусне в продажба "лимитирана серия къси шорти" (short shorts) - игра на думи с така наречените short-sells, или къси продажби. При този тип сделки спекулантите вземат назаем акции и ги продават по текущата цена. Ако междувременно цената падне, те могат да ги изкупят обратно и да ги върнат на онзи, който им ги е заел.
 
  
Tesla, шорти, Илон Мъск

 Надписът върху шортите всъщност е съставен от имената на четирите актуални модела на Tesla

   
Като силно спекулативен актив, акциите на Tesla отдавна са прицел за такива "къси" продавачи. През 2018 Мъск за пръв път се заяде по-остро с тях и даже изпрати кутия с шорти на Дейвид Айнхорн, собственик на хедж фонд и един от главните играчи с къси продажби на акции на Tesla.

Сега яркочервените шорти, с надпис S3XY, се появиха в продажба на сайта на Tesla срещу думата от 69.420 долара. Последните три цифри са напомняне за скандалния анонс на Мъск отпреди две години, че ще изкупи цялата компания по 420 долара на акция - анонс, който така и не се сбъдна, и му навлече разследване и многомилионна глоба от Комисията по ценните книжа в САЩ. Надписът S3XY пък е сбор от всички актуални модели на Tesla на пазара - Model S, Model 3, Model X и Model Y.
  
  
Илон Мъск, шега

По-рано през годината Илон Мъск бе обявил, че акциите на Tesla са "твърде надценени". Но сега очевидно няма нищо против рекордните им нива


Акциите на производителя на електромобили са в много сериозен възход в последната година и надхвърлиха 1200 долара парчето - при едва около 200 долара две години по-рано. Положителната тенденция бе подхранена от данните за продажбите през второто тримесечие, в което Tesla е пласирала 90 000 автомобила - по-малко от собствените си предварителни прогнози, но все пак отчитайки ръст, докато повечето конкуренти се сринаха покрай карантинните мерки.


0 от 500