Британският производител Jaguar Land Rover ще продължи да инвестира в дизеловите технология, като ще я използва в плановете си за електрифициране на моделната си гама. Тя ще включва и превозни средства с водородни горивни клетки, съобщава Autocar.
Според главния инженер на компанията – Ник Роджърс, след края на пандемията от коронавирус клиентите ще бъдат фокусирани върху покупката на по-чисти, по-безопасни и по-интелигенти автомобили. А това означава, че електрификацията ще играе още по-голяма роля.
„Смятаме, че нашите супер чисти дизелови и бензинови двигател са бъдещето на транспорта. Ще продължим да инвестираме в двигатели с вътрешно горене, за да можем да предложим разнообразен избор на нашите клиенти. Това все още е най-ефективният начин на транспорт, като благодарение на допълнителната електрификация той може да бъде използван още дълго време“, смята Роджърс.
Повечето производители са категорични в намеренията си за отказ от двигателите с вътрешно горене. Porsche, например, вече премахна всички дизели от гамата си, като предвижда през 2026 г. да започне разработката на последния си модел с бензинов двигател.
В момента Jaguar Land Rover (JLR) предлага само три модела с комбинация от двигател с вътрешно горене и електромотор. Това са Range Rover, Evoque и Discovery Sport, като всички те са с бензинови двигатели. Единствено Mercedes-Benz има в гамата си хибриди с дизелови мотори, като при тях се комбинират 2,0-литров дизел с 4 цилиндъра, стартер-генератор и литиево-йонна батерия с капацитет 13,5 кВт/ч.
Снимка: Autocar