fallback

Audi представи „напомпаните“ e-tron S и e-tron S Sportback

Електрическите кросоувъри получават по 3 мотора и допълнителен дрифт-режим

Компанията Audi представи първите спортни варианти на електромобилите си, като пусна на пазара в Европа топ-версиите e-tron S и e-tron S Sportback. Те се отличават по задвижването с 3 електромотора, усъвършенстваната аеродинамика, шасито с акцент на задното задвижване и наличието на дрифт-режим.

Технически Audi e-tron S и неговата купеобразна версия e-tron S Sportback са идентични. Задвижването им е поверено на силов агрегат, развиващ до 503 к.с. и 973 Нм въртящ момент. Тези показатели са достъпни в продължение на 8 секунди в режим overboost и позволяват ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,5 секунди. Максималната скорост е 210 км/ч.

В стандартния условия задвижващата система на кросоувърите развива 435 к.с. и 808 Нм, което е със 75 к.с. и 247 Нм повече от стандартния e-tron 55 quattro. Батерията при всички версии на модела е една и съща, като има капацитет от 95 кВт/ч. Логично, двете S-версии отстъпват по пробег, като автономността им е 359 км при e-tron S и 364 км при купеобразния S Sportback. Показателите на обичайния Audi e-tron са около 400 км по цикъла WLTP.

Тъй като при e-tron S два от електромоторите са поставени на задната ос и всеки от тях задвижва по едно колело, кросоувърът е получил система за векторизация на въртящия момент. В стандартен режим електромобилите са със задно предаване, като предният електромотор се включва единствено, ако колелата отзад пробуксуват. В режим Sport предната ос е заключена и така кросоувърите могат да дрифтират.

Още снимки на Audi e-tron S - вижте в галерията:

Пренастроено е и пневматичното оказване, като при нужда пътният просвет може да бъде намален със 76 мм. „Напомпаните“ кросоувъри получават и активна аеродинамика. Предните въздухозаборници се отваря за охлаждане на спирачките или компонентите на системата за задвижване на четирите колела. През останалото време те са затворени и това позволява намаляване на въздушното съпротивление.

Традиционно S-версиите се различават от стандартния модел. При тях калниците са разширени с 23 мм, броните са по-агресивни, джантите са 20- или 21-цолови, а спирачните апарати са по-големи В базовата версия те са черни с логото S, а срещу доплащане може да бъдат оранжеви с лого e-tron.

В салона са добавени спортни седалки, обшити с кожа Nappa, а предният панел и вътрешността на вратите са украсени с елементи от карбон или матов алуминий.

В Европа вече се приемат поръчки за Audi e-tron S и e-tron S Sportback . Във Великобритания e-tron S е оценен на 87 000, докато e-tron S Sportback е със 1700 паунда по-скъп. За сравнение, базовото 50 quattro в Обединеното кралство започва от 62 000 паунда.

Още снимки на Audi e-tron S Sportback - вижте в галерията:

Снимки: Audi

fallback
  • #2
    Фактите говорят друг ( преди 4 години )
    Имам хиляди км с няколко масови модела на ток и мощността се ограничава едва като останат 10-20% в батерията (за различните големини на батериите буферът е различен). Дотогава имат пълна мощност и ускорение. Само Модел S може да загрее при твърде много ръчки (при спортно каране и спазване що годе на ограниченията) е невъзможно. Модел 3 държи на всичко. А масовките по 150-200 коня нямат толкова мощност че да прегреят и тях си ги ръчкаш спокойно до 20% заряд. Страшен кеф е и то без пари!
  • #1
    Като ... ( преди 4 години )
    сложат истински батерии - тогава! Щото ДВГ до последната капка върви по един и същи начин!
fallback
Последни