Разширяване гамата на двигатели благодарение на нов мотор може да се счита за основната новина от BMW в това отношение през лятото. Вярно, строго погледнато, става дума за сериозно модернизирания дизелов агрегат с обозначението B57, но компанията предпочита да използва думата „нов“.
3,0-литровият шестцилиндров агрегат получи модернизирана система, която се състои от два турбокомпресора с ниско и високо налягане с променлива геометрия, модифицирано впръскване на горивото, подобрена система за пречистване на отработените газове и 48-волтова електрическа "надстройка". Между другото, BMW обяви, че планира да увеличи броя на "умерените хибриди" в гамата от сегашните 14 до 51 модела.
В базовата си модификация новият двигател ще може да развива 286 к.с. и 650 Нм (според оценките на компанията, това е 21 к.с. и 30 Нм повече от предишния). В тази форма се планира той да бъде инсталиран на седана от 7-ма серия във версията 730d с два варианта на междуосие и тип задвижване, а с обозначението xDrive30d моторът ще се появи на кросоувъри X3, X4, X5 и X6. Говори се и за възможността двигателят да бъде монтиран и на обновената "петица".
Любопитно е, че в BMW вече са изчислили възможностите на динамиката. С новия мотор BMW 730d и 730d xDrive ще ускоряват до 100 км/ч с 0,2 с по-бързо - съответно за 5,9 и 5,6 сек. А седанът, в зависимост от модификациите, ще харчи от 4,7 до 5,3 литра гориво на 100 км. Дизелът обаче ще има и по-впечатляваща версия, която ще развиват 340 к.с. и 700. С такъв двигател ще бъде оборудвана "седмицата" и редица кросоувъри, които се планират да бъдат обозначени с индекса M40d.
Снимка: BMW