Kia обсъжда възможността за производството на малки електрически автомобили със скромен пробег, предназначени само за града. Това заяви главният оперативен директор на Kia Europe Емилио Ерера пред британските медии.
"Нашият проект обмисля такива варианти като Citroen Ami. Наричаме ги автомобили L6 и L7. С компетентна ценова политика те могат да се превърнат в алтернатива на обществения транспорт. Виждаме реалния им потенциал “, обясни мениджърът. Според класификатора на Икономичеката комисия за Европа на ООН тези категории са L6e (леки квадроцикли) и L7e (тежки). Пътническите подвидове са L6e-BP и L7e-CP.
По думите на Ерера, заради коронавируса хората все повече избират личния транспорт пред обществения. В Китай, според проучвания, делът на "частните собственици" е готов да нарасне от 34% на 65%. Не всички ще тръгнат да си купуват автомобил, по-скоро ще заложат на гъвкав абонамент за кола с ниска месечна такса.
Според мениджъра, разработването на новата платформа за квадроцикъла ще се ръководи от KIA, след което ще бъде споделена с Hyundai. Очевидно корейците ще се възползват от опита на стартъпите Arrival и Canoo. Първото такова превозно средство се очаква през през 2021-2022.