fallback

Audi загуби половин милиард евро от грешна прогноза

Компанията пострада от... необичайно ниските цени на алуминия

Печалбата на Audi за първото тримесечие на 2020 е спаднала с 99%, показа отчетът на компанията. Но куриозното е, че половината от негативния ефект е не заради блокираните от коронавирусната паника пазари, а заради... неочаквано ниските цени на алуминия.

Audi бе първият голям производител, преминал към изцяло алуминиеви шасита за своите премиум модели

Audi е сред първите автомобилни производители, които започнаха широко да използват алуминий за купетата вместо старомодната стомана. За да се защитят от неочаквани скокове в цената на суровината, финансистите на компанията са хеджирали доставките с договори за бъдеща доставка. Цените обаче паднаха драстично през март и тези деривативи е трябвало да бъдат отписани. Загубите на Audi от спада в цените на алуминия са около 500 милиона евро, при общо 1.1 милиарда спад в печалбата, уточни Франк Витер, финансов директор на компанията-майка Volkswagen Group.

Твърде вероятно е от подобни проблеми да страдат и други производители, използващи масово алуминий, като Jaguar Land Rover например. Audi обаче от дълги години е лидер в тази област. Едва при последната генерация на флагмана А8 компанията изостави изцяло алуминиевата самоносеща конструкция, след като успя да усъвършенства методите за свързване на алуминиеви и стоманени компоненти, без това да повишава риска от корозия.

Почти половината от спада в нетната печалба на Audi е заради алуминиевите фючърси, призна Франк Витер

Заради злополучното хеджиране на алуминия и свиването на пазарите през март печалбата на Audi за тримесечието е едва 15 милиона евро. По този начин компанията вече не е с най-голям принос за печалбата на групата VW - тази чест вече се пада на Porsche, с 529 млн. евро печалба за първата четвърт на годината.

Цените на алуминия, която само преди две години надхвърляше 2500 долара за тон, се сринаха рязко през март до нива от порядъка на 1470 долара.

 

fallback
  • #12
    Немци ( преди 4 години )
    В последно време само издънки от ,,Великите Немски Инженери,, еталона за техника всичко друго ако не е немско е *** според Бай ти Ганяи измами, манипулиране на софтуер, подтискане на Шкода поради високите й продажби над Фолцваген, Мераци за турски завод в ущърб на България, неспособност да произвеждат електромобили и софтуер за тях пълен хаос и за капак Тесла строй завод в Берлин и като пуснат качествените истински електромобили на Илон Мъск Чао Фолцваген Ауфидерзен Шмайзер
  • #11
    Немци ( преди 4 години )
    Хахаха Фолцваген и Алди за нищо не стават нито електромобили могат да правят, нито софтуер само лъжи измами и мераци за турски заводи Тесла като построят завода Чао Фолцваген
  • #10
    roadmap ( преди 4 години )
    Хеджира се с опции. Примерно днес ако цената е 2000$/тон можеш да купиш опция на цена 100$ която ти дава правото, но не и задължението да купиш на цена от 2000$/тон след 6 месеца. Ако цената след 6 месеца е 1900$/тон просто не ги упражняваш а си купуваш от спот пазара. Такахче загубата в случая не е нито хипотетична, нито имагинерна, а съвсем реална и конкретна. Големите печеливши при всички случаи са издателите и гарантите на опционните договори. Това са обичайните заподозрени.
  • #9
    Иваче ( преди 4 години )
    Ок сега са загубили защото са могли да го купят евтино еми да го купят бе. Сега са загубили, а колко пъти са били на печалба.
  • #8
    #2 ( преди 4 години )
    Не е точно така, защото тези предварителни договори са всъщност търгуващи се активи, а не просто предплащане.
  • #7
    #5 ( преди 4 години )
    загуби се водят, защото фючърсите на цена над пазарната се осчетоводяват като обезценка на активи
  • #6
    Русия ( преди 4 години )
    Тислата ощи 10 лита ли
  • #5
    ... ( преди 4 години )
    ае, да питамТва ся загуби ли се водят или нещо друго (като пропуснати ползи да речем), щото те цената на автомобилите са си я определили по договорената, по-висока цена?или нещо пропускам?
  • #4
    Аз ( преди 4 години )
    Загубата им се проявява в това, че хеджинга фиксира цената, на която купуват. Те се застраховат, че няма да загубят от повишаването на цената, но не са застраховани от загуби в следствие от спада на цената. Те губят, защото чрез хеджинга, договора е сключен, да речем на цена 100 долара за кг, а цената на пазара е спаднала на 10 долара за кг. Но следствие на договора те трябва да продължат да го купуват за 100 долара, докато ако нямаше договор, можеха да го купят за 10 долара директно от пазара.
  • #3
    Дедо ( преди 4 години )
    Е а дано спечелат другия месец тогава...
fallback
Последни