Групата Renault преговаря с френското правителство за държавно гарантиран заем в размер на "няколко милиарда евро", съобщава Reuters. Компанита се опитва да си осигури оборотен капитал за месеците, през които и производството, и ключови пазари са блокирани от коронавируса.
Групата Renault "изгаря" по 600 млн. евро на месец, докато заводите и дилърствата й са затворени, обясни Клотилд Делбос
Временният изпълнителен директор на компанията Клотилд Делбос потвърди, че Renault търси кредитни линии "където е възможно", включително във Франция и на някои развиващи се пазари. "Длъжни сме да сме предпазливи и да се подсигурим дори за най-черния и мрачен сценарий", заяви Делбос. Все още няма никаква яснота колко ще продължи кризата и как ще се отрази на годишните приходи, добави тя.
Държавните гаранции идват без никакви условия, освен да се преустанови изплащането на дивиден на акционерите - нещо, което Renault вече реши преди две седмици.
В момента компанията губи по 600 милиона евро месечно от затворените заводи и дилърства. В края на март Renault имаше ликвиден запас от 10.3 милиарда евро - с около 5.5 милиарда по-малко, отколкото към края на 2019 година. Обичайна практика за автомобилните производители е в първата четвърт на годината да харчат ликвидност, за да осигурят складови наличности.
Renault бе сред най-пострадалите европейски производители през март, просто защото извънредните мерки засегнаха най-тежко основните й пазари
Renault е сред най-потърпевшите от кризата компании, защото три от основните й пазари - Франция, Испания и Италия - бяха напълно блокирани от коронавируса. Приходите през първото тримесечие паднаха с 19%. Френската държава притежава 15-процентов дял от компанията.
Делбос ще е начело на компанията до юли, когато позицията трябва да поеме привлеченият от Seat Лука Де Мео, а тя ще остане финансов директор.