Преди няколко дни на китайския пазар се появи нов електромобил - петвратката Maple 30X, чийто пробег е 306 км по стария цикъл NEDC. Създател на бюджетния модел е Fengsheng Automotive Technology Group, основана през март 2019 година специално за производството на електрически превозни средства. Компанията е собственост на Geely и KNDI (Kandi Technologies Group, Inc.) в съотношение 78:22.
Електрическите ще бъдат версии на настоящите модели на Geely с ДВГ, защото Maple 30X е копие на хечбека Vision X3 и с доста ниска цена - от 68 800 до 79 800 юана (8900 - 10 400 евро). До края на 2024 година "кленовата" марка планира да пусне още 12 модела: четири кросоувъра, три хечбека, два седана, пикап, спортен автомобил и миниван. Последният ще дебютира още тази година. Със сигурност това ще е бюджетен вариант на Jiaji, тъй като Geely няма други MPV.
Първият кросоувър на Maple през 2021 г. вероятно ще бъде Geely Haoyue, близнак на минивана Jiaji. Вторият ще бъде Icon, Coolray или Atlas. Представа за предстоящите седани дадоха Geometry A и концептът Preface. Малкият хечбек (2021) и кросоувър (2024) вероятно ще бъдат нещо като Smart. Откъде ще се появи пикапът не е ясно, а купето пък напомня за бранда Polestar.
Geely за втори път "се обръща" към Maple, въпреки че първият опит бе неуспешен. Марката SMA (Shanghai Maple Guorun Automobile) с логото на кленово листо изкара десет години (2000-2010), като клонираше древния Citroen ZX: седаните и хечбеците върху шасито му дори се изнасяха в Египет, Чили и Русия. Тези коли обаче се оказаха провал, поради което Geely закри SMA в полза на марката Englon, която обаче скоро след това също премахна. Сега на Maple са поверени бюджетни електромобили (същата функция при Great Wall изпълнява Ora), докато "премиум" моделите са под марката Geometry, в чиято гама съвсем скоро ще се появи и хечбек.