fallback

Kia Telluride e световен автомобил на годината

За първи път модел от Корея печели престижния конкурс

Организаторите на конкурса „Световен автомобил на годината“ обявиха резултатите от тазгодишната надпревара. Традиционно това се случва по време на автосалона в Ню Йорк, но заради пандемията от коронавирус през тази година той беше отложен.

За първи път в историята на конкурса печели корейски автомобил и това е Kia Tellruide. Най-големият кросоувър на марката засега се продава само в САЩ и Канада, а също така и в родината си. Това обаче не му попречи да спечели първото място, изпреварвайки на финала Mazda CX-30 и Mazda3.

Kia спечели и още една награда, тъй като за „градски автомобил на годината“ беше избран електрическия Soul EV. За Mazda 3 остана приза за „най-добър дизайн“, докато Porsche Taycan взе две награди -  за „най-добър спортен модел“ и за „премиум-автомобил“.

С най-много победи в конкурса през годините е Volkswagen – 4 (2009 – Golf VI, 2010 – Polo, 2012 – Up!, 2013 – Golf VII). По два пъти печелят  Audi (2006 - A6 и 2014 - A3), Jaguar (2017 - F-PACE и 2019 -  I-PACE ) и Mazda (2008 - Mazda 2 и 2016 - Mazda MX-5). По веднъж голямата награда отива при BMW (2006 - 3-Series), Lexus (2007 - LS460), Mercedes-Benz (2015 - C-Class), Nissan (2018 – Leaf) и Volvo (2018 – XC60).

Снимки: Kia, WCOTY

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    Не, това е цената на Telluride - превъртяно от канадски долари. Базовия Telluride излиза към 34000 евро (45000 долара плюс данъците ).
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    В САЩ Kia Telluride започва от $31,890. Цената е трепач! В Европа за такава цена ще си вземеш нещо малко, посредствено и с предно.
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    #11 В САЩ ли си или на някой друг пазар си гледал Kia Telluride? Твоите деца са доста големи. Имах предвид малко по-малки преди завършване на гимназия. Наистина, когато са по-големи такъв камион за двама човека не е обоснован. На мен обаче ще ми върши перфектна работа. Активно семейство сме и много ходим по планини, на ски, туризъм, няколко вида спорт и колите колкото да са ни големи все ни стават малки в един момент. Сорентото ти доста скъпичко излиза. Значи това ще е над 50 000 евро.
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    И за мен е по-важно как изглежда вътре. Нали аз това виждам и използвам. Какво виждат другите отвън не ме интересува. В местния дилър още дават да влизаш в изложените коли, ако си измиеш добре ръцете. Запълвах си времето докато ми сменяха маслото на дъртото Соренто. SX модел - средното ниво - с всичките му данъци и такси излиза под 39000 обърнато в евро.Децата ми вече сами карат коли, така че такова голямо нещо не ми трябва. А и Сорентото не ще да умре, въпреки че става на 10 години.
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    #9 Toчно за големи деца е, а не за малки. Те и моите са големи и бих си я взел, ако е предлагаха в Европа на достъпна цена (около 40 000 евро за топ оборудване). А ти откъде би си я взел? Отвън не ми допада особено, но вътре е супер. Отдавна съм преодолял това, колата да е гледам само външно. Сега приоритет ми е вътре да е всичко ОК и да е пълна с екстри, яка музика, вентилирани седалки и др.подобни глезотии. Явно одъртявам... :)
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Всъщност Киата е много добре изпипана, особено в интериора. Двигателят също е много пъргав. Дали е кола на годината не знам, но ако ми бяха малки децата, бих я взел.
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    всички незевисими влогъри тестват автомобили които не са им предоставени от автомобилните представителства и имат няколко милиона абоната и са фактор в автоиндустриятаот волво бяха поканили няколко такива влогъра за тест в щатите на новото с60 ядене пиене рекламни материали фирмени подаръци и по време на теста разсипаха автомобила от критики
  • #6
    Един там ( преди 4 години )
    #6 То е ясно, че има и обективни, както независими канали, но те не участват в избирането на автомобил на годината, нали! Аз говоря за тези, които участват. Освен това са много малко независимите. Преди следях с интерес няколко канала, които бяха независими докато наберат скорост и съберат много абонати. В един момент явно някой ги е купил, защото започват да правят спонсорирани тестове. Отвратително е.
  • #5
    Един там ( преди 4 години )
    Питам го моя познат дали му плащат нещо, но той отрича и казва, че само заплатата и командировачни взема. Не му знам заплатата, но определено живее доста богато, което от само журналистическа заплата не ми се вярва да става. Освен това личен автомобил той няма. Различни производители му предоставят коли за дълго"тестване" ползване 6-12 месеца, като разходите и горивото е за тяхна сметка естествено. Готина работа, нали! Така се правят тестовете, такава е и журналистиката...
  • #4
    Един там ( преди 4 години )
    Храна, глезотии, събития, културни мероприятия и колата са му на разположение. Всякакви подаръци и какви ли не луксове са му усигорили. От до всичко все едно е принц. Производителят може да си го позволи и го прави и го прави. Такива "тестове" са по 1 седмица ядене, пиене и живот. Кажете ми как този журналист би написал нещо негативно за колата, която "тества"? Дори и да вижда нещо негативно би го премълчал или написал не толкова критично. Та така е с тестовете да го знаете, ако някой не знае.
fallback
Последни