fallback

Вода в двигателя – причини и последици

Когато уплътненията в двигателя спрат да вършат работата си, започват проблемите

Не всеки шофьор е и монтьор и не разбира от техника. Това не е и необходимо. Въпреки това всеки от нас отваря от време на време предния капак, например за допълване на течност за чистачките.

 

 

Когато капакът така и така е отворен, не е зле да хвърляме поглед и към охладителната система. Течността в казанчето има различен цвят – червен, син, зелен или жълт. Ако цветът изглежда кафяв, това свидетелства за дефект в цилиндровото уплътнение. В този случай охладителната течност може да се е смесила с моторното масло.

Ако оцветяването на охладителната течност е необичайно, се препоръчва да бъде проверено моторното масло. След изтегляне на пръчката полепналото по нея масло трябва да изглежда тъмно кафяво. Ако изглежда светло кафяво, подозрението за дефект в гарнитурата се затвърждава.

 

 

По-проблемно става, когато от ауспуха започне да излиза бял пушек. То свидетелства за напреднали повреди и проникване на охладителна течност в горивните камери. Двигателят трябва да бъде изключен незабавно, за да не се стигне до катастрофални щети. В този случай автомобилът трябва да бъде качен на ремарке и откаран в сервиза.

Още при първите признаци, че в двигателя влиза вода, е наложително посещение в сервиза. Обикновено тогава е нужно да бъде сменено уплътнението на цилиндровата глава, което трябва да бъде извършено задължително от специалисти. В повечето случаи е нужно и шлифоване на контактните повърхности на моторния блок и цилиндровата глава посредством специални инструменти.

 

 

Смяната на уплътнението не е евтина. В зависимост от модела може да се стигне до сметка от няколко хиляди лева. Въпреки това няма смисъл ремонтът да бъде забавян, тъй като дори малко количество вода може да доведе до сериозни щети.

Ако нивото на охладителната течност спадне, може да има и други причини. Може да се окаже, че капачката на разширителния съд е дефектна или някои маркучи са напукани и от тях изтича вода. Понякога установяването на точната причина за изтичането е трудно, тъй като водата се изпарява в топлия моторен отсек.

Ако забележите необичайно силно спадане на охладителната течност, е препоръчително да не отлагате посещението в сервиза.

Снимки: Autoscout24

 

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Няколко хиляди, бълха ги ухапала, мегагъзарите с 20 годишните германски кошници.
  • #1
    110 ( преди 4 години )
    Жена притеснява по телефона мъжа си:- В карбуратора на колата има вода!- Айде, взе и от карбуратори да разбираш. Ти не знаеш ни к\"во представлява, ни къде е? Къде е колата?- В плувния басейн!
fallback
Последни