Намаляването на броя на платформите се превърна в основен начин за съкращаване на разходите на автомобилните производители. Затова е и доста изненадващо решението на Audi да избере 4 различни архитектури за своите електрически модели.
Към момента компанията използва само платформата MLB Evo, която позволява също бензинови и дизелови двигатели. На нея са изградени Audi e-tron и e-tron Sportback, както и стандартните Bentley Bentayga и Lamborghini Urus.
Второто шаси ще е MEB, което е създадено от концерна Volkswagen и ще се използва и от останалите марки. Тя ще бъде в основата на кросоувърите Skoda Enyaq и Cupra Tavascan, както и на серийния Seat el-Born. Първият модел на Audi на нея ще бъде Q4 e-tron, чието производство ще стартира до края на годината.
Следващата платформа е J1, която е разработена съвместно с Porsche. Тя е в основата на електрическия седан Taycan, като на нея ще бъде изградено и аналогичното Audi e-tron GT (на долната снимка). Неговата концептуална версия беше показана преди година и половина.
Последната архитектура е PPE (Premium Platform Electric). Първоначално се считаше, че именно тя ще бъде използвана за Porsche Taycan, но в крайна сметка беше избрана J1. На PPE ще бъдат изградени по-големи леки автомобили – седани и комбита, както и кросоувъри.
Снимки: Audi