fallback

Audi ще ползва 4 платформи за коли на ток

Две от тях са разработки на VW Goup, а другите – съвместен проект с Porsche

Намаляването на броя на платформите се превърна в основен начин за съкращаване на разходите на автомобилните производители. Затова е и доста изненадващо решението на Audi да избере 4 различни архитектури за своите електрически модели.

Към момента компанията използва само платформата MLB Evo, която позволява също бензинови и дизелови двигатели. На нея са изградени Audi e-tron и e-tron Sportback, както и стандартните Bentley Bentayga и Lamborghini Urus.

Второто шаси ще е MEB, което е създадено от концерна Volkswagen и ще се използва и от останалите марки. Тя ще бъде в основата на кросоувърите Skoda Enyaq и Cupra Tavascan, както и на серийния Seat el-Born. Първият модел на Audi на нея ще бъде Q4 e-tron, чието производство ще стартира до  края на годината.

Следващата платформа е J1, която е разработена съвместно с Porsche. Тя е в основата на електрическия седан Taycan, като на нея ще бъде изградено и аналогичното Audi e-tron GT (на долната снимка). Неговата концептуална версия беше показана преди година и половина.

Последната архитектура е PPE (Premium Platform Electric). Първоначално се считаше, че именно тя ще бъде използвана за Porsche Taycan, но в крайна сметка беше избрана J1. На PPE ще бъдат изградени по-големи леки автомобили – седани и комбита, както и кросоувъри.

Снимки: Audi

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Истината е, че и четерите платформи са купени от лидера, Renault.
  • #2
    nicobosch ( преди 4 години )
    Завиващите БМВета ги знаеме те са всеки ден по новините във нивите и по стълбовете !!!!!
  • #1
    До 2 ( преди 4 години )
    Хаха, и аз това си помислих. Но съм сигурен, че ще измислят какво да сложат отпред, че пак да объркат работата. Например някаква огромна бобина от 18 век.
fallback
Последни