fallback

Тръмп нанесе удар по електромобилите

Президентът на САЩ разхлаби екологичните норми, въведени от Обама

Сред производителите на електрически автомобили, а такива правят вече почти всички големи компании, се надигна паника. Тя е предизвикана от едно решение на американския президент Доналд Тръмп, което може да застраши перспективите за развитие на екологичния транспорт.

Вчера администрацията на Тръмп обяви, че отхвърля стандартите за пробег за автомобили, установени при предшественика му Барак Обама. Според досегашния план производителите трябваше да намалят средния разход на гориво на автомобилите с ДВГ с около 5% годишно за 5 години. Новият план говори за намаление само с 1,5%. Тоест, според стария план, през 2026 година колите трябва да изминават 54 мили (87 км) с един галон (3,8 литра) гориво, а по новия - само 40 мили (64 км).

Според администрацията на САЩ това решение ще позволи на производителите на автомобили с ДВГ да спестят значително. Твърди се, че благодарение на новите правила колите в страната скоро ще поевтинеят средно с около 1000 долара. Противниците на този ход твърдят, че решението на Тръмп ще доведе до това, че производителите просто ще спрат да продават на пазара нови електрически или плъг-ин хибридни модели.

Заплаха за електромобилите е и продължаващият спад в цената на бензина в САЩ. Все пак, колкото по-евтино е горивото, толкова по-малък смисъл има от електричките. По данни на Американската автомобилна асоциация, на 68% от бензиностанциите в страната цената на 1 галон е под 2 долара, или под 0,52 долара за литър. В близко бъдеще цените ще продължат да падат не само защото петролът на световните борси поевтиня значително, а и поради факта, че търсенето е намаляло с 41% от възникването на епидемията от коронавируса.

Още преди няколко дни стана ясно, че в САЩ има бензиностанции, които продават горивото за под 1 долара за галон, или по-евтино от литър вода в супермаркетите. Прогнозите на местните анализатори за средната цена на бензина в САЩ през април е 1,75 долара за галон, което прави 46 цента за литър.

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 4 години )
    ТОЗИ дето много е карал(ама само магарета на село).ДАФ .Камион а не име на Магаре. 1250литра.
  • #18
    анонимен ( преди 4 години )
    Много си кух бре ха ха ха нямало камиони с по 1000литра
  • #17
    Допълнение две: ( преди 4 години )
    Предвид последното и факта, че евростандарта е най-обикновен налог по своята същност, не е ли време в ЕС да се замислят, че се прострелваме смъртоносно в крака? Локомотива на ЕС(Германия) спря.Продажбите на автомобили са на абсолютен минимум.Нямало търсене. А дали търсенето донякъде не се обезсмисля и от безумната инфлация обхванала този бранш? И това е заради цените, а те в последните години минават всякакви разумни нива и резултират дори на вторичния пазар. Оправете стандартите и издържливост.
  • #16
    Допълнение: ( преди 4 години )
    1.Мисля, че е редно да сравнявате наливно гориво с наливна вода. Напр. тази от чешмата, не от магазина. За последната плащате основно опаковка, много транспорт дори отдалеч+търговски площи. 2.На пръв поглед Тръмп отстъпва от екологичните стандарти. Но на втори прочит той прави това, което прави през целия си мандат-сваля данъчна тежест.Това правят и евростандартите тук. Увеличават крайната стойност на автомобила чрез облагане. Последния особено.Плащате за всеки грам над някакъв нереален максимум
  • #15
    анонимен ( преди 4 години )
    #10 Какви русофили, какви 5 лв. ве ***? Казва ти се, че няма как горивата да са с по-ниска цена от водата. Толкова ли си зле, че не можеш да го проумееш и все русофили ти се привиждат? #11 Кои са тези камиони с по 1000 литра, че нещо не мога да се сетя? Всякакви камиони съм карал, ама чак пък с 1000 л. не съм. И да те светна, че на магистралите горивата са по-скъпи отколкото ако влезеш в някое населено място на няколко десетки мили от магистралата. Ама ти откъде да знаеш!
  • #14
    eboyanov ( преди 4 години )
    и откога литиево йонните автомобили са екологично чисти?
  • #13
    васо ( преди 4 години )
    Както много досега и аз ще кажа, че ако не е умишленото изкривяване на пазара на автомобили, с *** еконорми, правила, които не важат за всички,данъчни облекчения и пр.икономически лостове,електрокарите нямат шанс, както и пълната измишльотина хибрид.
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    Тръмп спокойно може да отменя каквото си иска, защото си печата пари колкото и когато му затрябват. Факт е че след кризата 2008-2010-та, 1?-1,40$ и въпреки че от тогава се напечатаха трильони долари и би трябвало да е поевтинял , днешния глокс е 1?-1,09$
  • #11
    Бай Коста ( преди 4 години )
    А, значи нищо не било решено. Обама решил, Дончо сменил.Сега пак ми разправяйте колко очевадно било всичко.
  • #10
    Пепи ( преди 4 години )
    цената на горивата в сащ не е аналогична на цената в европа.не става на дума за едно и също гориво.А и надали бензиностанция в ню йорк,продава на толкова.Това са магистрални бензиностанции които разчитат на големия оборот -камиони по 1000 литра,леки коли по 100 литра...
fallback
Последни