fallback

Неудобните тайни на големите всъдеходи

При повечето модели от този клас луксът е само маска

Ако човек има пари, може да отиде и да си купи почти всеки голям и скъп кросоувър, предлаган на пазара. Така той подчертава статуса си и демонстира на околните, че има сериозни финансови възможности. Винаги обаче има едно „но“, стига изборът му да не падне на Rolls-Royce Cullinan. Затова, човек е хубаво да се замисли, какво иска да покаже  – дали, че е добре подплатен финансово или, че притежава наистина ексклузивен автомобил.

Изборът е доста голям – от BMW, Mercedes и Audi до Lexus, Infiniti и Volvo. От тези марки само Infiniti вече не е европейския пазар, но при добро желание, а при достатъчно пари, всеки може да си купи неин модел. Всички тези кросоувъри са с богато оборудване, премиум-салони и най-високи технологии. Те са интересни са управление, като всеки един от тях е флагман на марката.

Има обаче и някои особености във възприятието, като някои от тях вече са се превърнали в анекдоти, върху които човек може да се замисли: „На хората, които са си купили Cayenne и си мислят, че имат Porsche, направо им настръхват косите при споменаването на VW Touareg“ или „Собствениците на Lexus гледат на Toyota от високо, докато не стигнат до сервиза“.

Затова, може да се направи и простият извод, че премиум-автомобилът не може винаги да претендира за ексклузивност, ако на същата платформа има и друг автомобил. По-мощните двигатели, по-добрите скоростни кутии и по-скъпият салон правят един модел наистина впечатляващ, но не и ексклузивен. Ето ви няколко примера:

Снимки: Производителите

fallback
  • #8
    пепи ( преди 4 години )
    Порше Кайен с газова - мечтата на българския гастарбайтер от Германия.
  • #7
    piton ( преди 4 години )
    Затова си купих Мустанг. Не споделя платформа с никой. Правят го само в един завод в Мичиган,а не е сбирщайн сглабяван в Турция с части от Унгария и немска емблема.Няма претенции да е "ексклузивен премиум", но е брутално животно и хората се обръщат на боботещия звук.
  • #6
    Striker ( преди 4 години )
    Много добра статия! И много точна, също. Макар, че има пропуски, като това, че марки като Порше, Бентли или Ролс да произвеждат СУВ е най-голямото падение на този отрасъл.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Много точна статия която нагледно показва, че днешните "премиуми" са напудрени ширпотреби, направени с цел максимална печалба. Който иска да си се заблуждава, а има и марки при които не е така защото ширпотреба там няма.
  • #4
    1 ( преди 4 години )
    Ленд крузър и Лексус са на практика идентични, ако не броим решетката. Като не знаеш, поне се обаждай
  • #3
    уникалното на рейндж ( преди 4 години )
    неговата чупливост и чести дефекти на какво ли не!
  • #2
    Gegi ( преди 4 години )
    По-*** статия не съм чел, ако мога да го нарека статия. Това е все едно да кажеш че повечето мобилни телефони споделят общи компоненти - екран, процесор и т.н. А за последния все де ход които сте обозначили като уникален мога да кажа, че те за това са в такова положение сега, защото са уникални и марката е близо до фалит и скоро ще бъде погълната от друга компания.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Това ме изкърти: За първото поколение на Volvo XC90 често се твърдеше, че е изградено на платформа на Volvo и това беше сочено като недостатък... Браво комедианти! Невероятни сте! Изобщо цялата стаия е изсмукана от пръстите на някой, който не е много в час с нещата и е за запълване на място и гонене на бройка. Как може да сравниш Патрол с Инфинити, като нито двигатели, нито окачване, нито екстри са еднакви. Същото е с Тойота Ланд Крузер и Лексус. Нямат нищо общо, освен платформа.
fallback
Последни