fallback

По какво личи, че акумулаторът е повреден?

Проблемите са най-вече през зимата, като още при първите признаци за дефект трябва да бъде проверен обстойно

Дефектните акумулатори се проявяват най-вече когато температурите паднат. Освен напредналата възраст, функционалността им се ограничава и от студа. Вследствие на това в даден момент акумулаторът вече не е в състояние да съхранява достатъчно енергия, за да стартира автомобила.

За да не се стигне до по-сериозни проблеми, още при първите признаци за дефект трябва да се реагира и евентуално акумулаторът следва да бъде заменен.  

Възможни признаци за дефектен акумулатор -    Двигателят не пали веднага; -    По време на стартиране лампите на таблото светя по-слабо от обичайно; -    Отоплението загрява по-бавно; -    Малко след стартиране радиото е с кратки прекъсвания.

Кога акумулаторът трябва да бъде сменен?

Дори проблемите да изчезнат по време на движение, защото акумулаторът бива зареден, още при първите признаци на описаните по-горе симптоми следва да проверите и евентуално да смените акумулатора, за да не бъдете оставени в беда по средата на пътя.

Проверката на акумулатора се прави с волтметър и може да бъде извършена в сервиз или дори у дома.  

Ето какво може да направите и за да удължите живота на своя акумулатор. -    Ако клемите са оксидирали (образувал се е бял слой върху тях), акумулаторът е заплашен от ръжда. В този случай следва да ги почистите с влажна кърпа и след това да ги смажете със специална грес. -    Нивото на киселината в акумулатора трябва да бъде проверявано редовно. Това се извършва през отворите в капака. Вътре се намира маркировка, под която нивото на киселинната течност не трябва да пада. Ако нивото е по-ниско, може да допълните с дестилирана вода. -    При ниски температури изключвайте всички потребители при палене – радио, вентилатор, фарове. -    Обърнете внимание дали алтернаторът е чист и сух. Влагата през зимата може да го натовари и да намали живота на акумулатора. -    И на последно място – при слизане от колата не забравяйте да изключите фаровете и радиото.  

Снимки: Autorevue

fallback
  • #4
    Румен Милушев ( преди 4 години )
    Статията е стара.Вече почти няма акумулатори, на които е възможно доливаме на дестилирана вода. Проверката с волтметър е на елементарно ниво. За целта има специални тестери, измерващи различни параметри.
  • #3
    Румен Милушев ( преди 4 години )
    Статията е стара.Вече почти няма акумулатори, на които е възможно доливаме на дестилирана вода. Проверката с волтметър е на елементарно ниво. За целта има специални тестери, измерващи различни параметри.
  • #2
    dron ( преди 4 години )
    Отоплението загрява по-бавно..... Явно става въпрос за тесла
  • #1
    Вин ( преди 4 години )
    Това за зимата е вярно, но внезапното умиране на стар акумулатор се случва по често през летните горещини! Няколко пъти ми се е случвало, пали до последно и на следващия опит - никой, чак не разбираш че е от него, а си мислиш за повреда.
fallback
Последни