Сегментът на кросоувърите продължава да расте, като това се отнася не само за новите автомобили, но и за тези на старо. Сред популярните предложения на пазара са Kia Sportage, Mazda CX-5 и Nissan X-Trail, като в случая става дума за автомобили на около 5 години със средна цена 10 000-12 000 евро. Ето какво споделят собствениците на такива автомобили.
Kia Sportage
За тази сума може да се купи третото поколение на модела след фейслифта. Най-популярни са версии с 2,0-литров дизел със 136 или 184 к.с., както и 2,0-литровият бензин със 165 к.с. Повечето версии са с автоматична скоростна кутия и задвижване на четирите колела, като средният пробег в обявите е около 75 000 км.
За какво хвалят Sportage?
Дизайн, оборудване, качеството на сглобката, вместителен и удобен салон, приемлив разход на гориво
VitPall: “Най-добрата кола на света – като дизайн, надеждност, качество, управляемост. Не е прекалено голяма, не е и прекалено малка. Салонът е просторен и комфортен. Автоматичната скоростна кутия трябва да се обслужва редовно (маслото се сменя на 50 000 км) и ако това се прави, няма да имате проблеми“. Alexander: “Качеството на сглобка, дизайнът на екстериора и на интериора са на висота. Добра проходимост и голям брой асистенти за безопасност. Отлична мултимедия, подгряване на всички седалки и просторен салон. Струва си напълно парите, напълно съм доволен от покупката“.
MaratZan: „Удобен автомобил с високо разположение на седалката на шофьора. Вместителен салон и нисък разход на гориво. С включен климатик на дълъг път пада по 7,0 л/100 км (бензиновата версия), а в града харчи около 8 л/100 км“.
За какво критикуват Sportage?
Слаби задни пружини, отказващ датчици, малък клирънс, слаби светлини
MichaelS: „Дразни ме скърцането в салона, както и тъпият датчик за дъжд, който постоянно отказва и се налага да включвам чистачките ръчно. Клирънсът също може да ви подлъже на места и да си навлечете сериозни неприятности“.
Said: “Моята кола е с 2,0-литров бензинов двигател, като нямам оплаквания от него и от скоростната кутия. Не ми харесва недостатъчната видимост, като поне в началото трябва да бъдеш непрекъснато нащрек. Колелата също са доста шумни, но може и да е от гумите“.
Igor: „Светлините не са особено удачни и трябва да се регулират, тъй като виждаш отлично на около 70 метра, но след става кошмар. Предните стойки са прекалено широки и това пречи на обзора на пътя. Предполагам, че това е направено за по-голяма здравина“.
Mazda CX-5
За тази сума може да се купи първото поколение на кросоувъра, като основно се предлагат дизелов вариант с 2,2-литров двигател със 150 к.с., както и бензинови – 2,0 и 2,5 литра, развиващи съответно 160 и 192 к.с. Задвижването е предимно 4х4. Средният пробег на обявените за продажба автомобили от модела е 80 000 км.
За какво хвалят CX-5?
Надеждност, качество на сглобката, маневреност, динамика, управляемост.
Sibiriq: „Отлично съчетание между двигател и скоростна кутия, които работят идеално. Оборудването също е много добро, като върши работа във всякакви условия. Кола, в която сядаш зад волана и тръгваш на път, без изобщо да се притесняваш за каквото и да е било“.
AdamHill: “Добро ускорение и напълно приемлив разход на гориво. Управляемостта е на много високо ниво, както и окачването, което се справя с дупки на пътя или с „легнали полицаи“. Просто не ги усещаш. Супер машина, идеална за дълги пътувания, тъй като не те уморява изобщо“.
За какво критикуват CX-5?
Лоша шумоизолация, слаби боя и лак, прекалено твърдо окачване.
Andrew Antil: “Седалките на се особено комфортни, като не може да се променя наклона им. Малък ход на предното окачване, което при неравности на пътя, причинява неприятно усещане. С удоволствие бих се отказал от част от клирънса за сметка именно на хода на окачването.“
Alex Pinchuk: “Шумоизолация липсва напълно. Боята и лакът са с лошо качество, а предното стъкло е прекалено слабо. И най-малкото камъче нанася сериозни щети. Ергономиката на салона също не ми харесва особено“.
Vladimir: „Лоша шумоизолация, бързо износващи се предни накладки (само на 2000 км). Слабо оборудване в началните нива, което не е приемливо на фона на цената на този автомобил“.
Nissan X-Trail
В бюджета се вмества третото поколение на популярния японски модел. Предлагат се най-вече модификациите с 1,6-литров дизел, развиващ 130 к.с., както и 2,5-литров бензин със 170 к.с. Повечето от тях са със система за задвижване на четирите колела. Средният пробег на продаваните коли е 75 000 км.
За какво хвалят X-Trail?
Удобен и вместителен салон с широки възможности за трансформация, богато оборудване, отлична проходимост и нисък разход на гориво.
Lara: “Система от камери за кръгов обзор, която е първа при автомобил от този клас. Удобни седалки и багажник, който е повече от достатъчен за семейство с трима човека. Наскоро вкарах колата в сервиз за смяна на масло на скоростите (70 000 км) и механиците ми казаха, че дори не е имало нужда, тъй като старото е било в идеално състояние“.
Shmakow: „Много богато оборудване с голям брой електронни спомагателни системи. Високо качество на материалите в салона, който е много просторен. Надежден двигател и добре настроена скоростна кутия. Общо-взето, направих отличен избор“.
PaullMank: „На първо място ще посоча икономичния мотор, а след това надеждността и комфортът. Добра музикална система, камери, електрически пакет. Проходимостта също е на добро ниво, но не съм се пробвал в прекалено екстремни условия.“
За какво критикуват X-Trail?
Малък багажник, твърдо окачване, ограничен обзор, лоша ергономика.
Nikolay: “Твърдото окачване прави преминаването дори през малки неравности доста неприятно. Няма подгряване на седалки. Дизайнът също не ми харесва – прилича както на по-големия Pathfinder, така и на по-малкия Qashqai. Още при пробег от 3000 км изгоря отоплителната система“.
Andrew: “Твърде завишена цена, като повечето функции в оборудването се доплащат. Воланът е прекалено малък, а функцията старт-стоп е направена неудобно. Лостчето за пускане на мигачите „прескача“ при активиране и заради това се включват светлините. Окачването на е комфортно, а седалките нямат памет“.
SerjOvsanian: “Очаквах, че багажникът ще бъде по-голям, а в салона липсват ниши за допълнителни предмети. Праговете под вратите са слаби и това създава проблем при слизането. Салонът е идентичен с този на Qashqai, което е грешка. Трябваше да го променят поне малко, все пак става дума за по-скъп автомобил“.
Снимки: Производителите