fallback

Кросоувъри на старо – заслужават ли си Kia Sportage, Mazda CX-5 и Nissan X-Trail?

Трите популярни модела бързо губят цена, но имат други достойнства, които ги правят много търсени

Сегментът на кросоувърите продължава да расте, като това се отнася не само за новите автомобили, но и за тези на старо. Сред популярните предложения на пазара са  Kia Sportage, Mazda CX-5 и Nissan X-Trail, като в случая става дума за автомобили на около 5 години със средна цена 10 000-12 000 евро. Ето какво споделят собствениците на такива автомобили.

Kia Sportage

За тази сума може да се купи третото поколение на модела след фейслифта. Най-популярни са версии с 2,0-литров дизел със 136 или 184 к.с., както и 2,0-литровият бензин със 165 к.с. Повечето версии са с автоматична скоростна кутия и задвижване на четирите колела, като средният пробег в обявите е около 75 000 км.

За какво хвалят Sportage?

Дизайн, оборудване, качеството на сглобката, вместителен и удобен салон, приемлив разход на гориво

VitPall: “Най-добрата кола на света – като дизайн, надеждност, качество, управляемост. Не е прекалено голяма, не е и прекалено малка. Салонът е просторен и комфортен. Автоматичната скоростна кутия трябва да се обслужва редовно (маслото се сменя на 50 000 км) и ако това се прави, няма да имате проблеми“. Alexander: “Качеството на сглобка, дизайнът на екстериора и на интериора са на висота. Добра проходимост и голям брой асистенти за безопасност. Отлична мултимедия, подгряване на всички седалки и просторен салон. Струва си напълно парите, напълно съм доволен от покупката“.

MaratZan: „Удобен автомобил с високо разположение на седалката на шофьора. Вместителен салон и нисък разход на гориво. С включен климатик на дълъг път пада по 7,0 л/100 км (бензиновата версия), а в града харчи около 8 л/100 км“.

За какво критикуват Sportage?

Слаби задни пружини, отказващ датчици, малък клирънс, слаби светлини

MichaelS: „Дразни ме скърцането в салона, както и тъпият датчик за дъжд, който постоянно отказва и се налага да включвам чистачките ръчно. Клирънсът също може да ви подлъже на места и да си навлечете сериозни неприятности“.

Said: “Моята кола е с 2,0-литров бензинов двигател, като нямам оплаквания от него и от скоростната кутия. Не ми харесва недостатъчната видимост, като поне в началото трябва да бъдеш непрекъснато нащрек. Колелата също са доста шумни, но може и да е от гумите“.

Igor: „Светлините не са особено удачни и трябва да се регулират, тъй като виждаш отлично на около 70 метра, но след става кошмар. Предните стойки са прекалено широки и това пречи на обзора на пътя. Предполагам, че това е направено за по-голяма здравина“.

Mazda CX-5

За тази сума може да се купи първото поколение на кросоувъра, като основно се предлагат дизелов вариант с 2,2-литров двигател със 150 к.с., както и бензинови – 2,0 и 2,5 литра, развиващи съответно 160 и 192 к.с. Задвижването е предимно 4х4. Средният пробег на обявените за продажба автомобили от модела е 80 000 км.

За какво хвалят CX-5?

Надеждност, качество на сглобката, маневреност, динамика, управляемост.

Sibiriq: „Отлично съчетание между двигател и скоростна кутия, които работят идеално. Оборудването също е много добро, като върши работа във всякакви условия. Кола, в която сядаш зад волана и тръгваш на път, без изобщо да се притесняваш за каквото и да е било“.

AdamHill: “Добро ускорение и напълно приемлив разход на гориво. Управляемостта е на много високо ниво, както и окачването, което се справя с дупки на пътя или с „легнали полицаи“. Просто не ги усещаш. Супер машина, идеална за дълги пътувания, тъй като не те уморява изобщо“.

За какво критикуват CX-5?

Лоша шумоизолация, слаби боя и лак, прекалено твърдо окачване.

Andrew Antil: “Седалките на се особено комфортни, като не може да се променя наклона им. Малък ход на предното окачване, което при неравности на пътя, причинява неприятно усещане. С удоволствие бих се отказал от част от клирънса за сметка именно на хода на окачването.“

Alex Pinchuk: “Шумоизолация липсва напълно. Боята и лакът са с лошо качество, а предното стъкло е прекалено слабо. И най-малкото камъче нанася сериозни щети. Ергономиката на салона също не ми харесва особено“.

Vladimir: „Лоша шумоизолация, бързо износващи се предни накладки (само на 2000 км). Слабо оборудване в началните нива, което не е приемливо на фона на цената на този автомобил“.

Nissan X-Trail

В бюджета се вмества третото поколение на популярния японски модел. Предлагат се най-вече модификациите с 1,6-литров дизел, развиващ 130 к.с., както и 2,5-литров бензин със 170 к.с. Повечето от тях са със система за задвижване на четирите колела. Средният пробег на продаваните коли е 75 000 км.

За какво хвалят X-Trail?

Удобен и вместителен салон с широки възможности за трансформация, богато оборудване, отлична проходимост и нисък разход на гориво.

Lara: “Система от камери за кръгов обзор, която е първа при автомобил от този клас. Удобни седалки и багажник, който е повече от достатъчен за семейство с трима човека. Наскоро вкарах колата в сервиз за смяна на масло на скоростите (70 000 км) и механиците ми казаха, че дори не е имало нужда, тъй като старото е било в идеално състояние“.

Shmakow: „Много богато оборудване с голям брой електронни спомагателни системи. Високо качество на материалите в салона, който е много просторен. Надежден двигател и добре настроена скоростна кутия. Общо-взето, направих отличен избор“.

PaullMank: „На първо място ще посоча икономичния мотор, а след това надеждността и комфортът. Добра музикална система, камери, електрически пакет. Проходимостта също е на добро ниво, но не съм се пробвал в прекалено екстремни условия.“

За какво критикуват X-Trail?

Малък багажник, твърдо окачване, ограничен обзор, лоша ергономика.

Nikolay:  “Твърдото окачване прави преминаването дори през малки неравности доста неприятно. Няма подгряване на седалки. Дизайнът също не ми харесва – прилича както на по-големия Pathfinder, така и на по-малкия Qashqai. Още при пробег от 3000 км изгоря отоплителната система“.

Andrew: “Твърде завишена цена, като повечето функции в оборудването се доплащат. Воланът е прекалено малък, а функцията старт-стоп е направена неудобно. Лостчето за пускане на мигачите „прескача“ при активиране и заради това се включват светлините. Окачването на е комфортно, а седалките нямат памет“.

SerjOvsanian: “Очаквах, че багажникът ще бъде по-голям, а в салона липсват ниши за допълнителни предмети. Праговете под вратите са слаби и това създава проблем при слизането. Салонът е идентичен с този на Qashqai, което е грешка. Трябваше да го променят поне малко, все пак става дума за по-скъп автомобил“.

Снимки: Производителите

fallback
  • #4
    Jezza ( преди 4 години )
    За максимален бюджет от 24 хил.лв от изброените в статията 2013-14а год, на по-малко от 140 000км няма. Тия средни 80К дето са ги писали са от някой, който не е наясно с реалноста.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    на милион и 140 000 затова така показват
  • #2
    хахахахха ( преди 4 години )
    Бърза справка в испанските обяви ми откри няколко МХ-5 от 2015/16-та като само една беше под 100 000км , останалите между 140-180 хил. км , цените 13-15000? . Но знам ли , германците може да не обичат да си карат колите и затова 10 годишни , все по на 140 хиляди се внасят.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Поредните простотии кой, какво бил казал! Всичко това е твърде субективно и ограничено в 3 мнения + и -. Елементарно е, но не повече от тези, които пущат подобни глупости. Наясно съм, че всеки автомобил има + и -, но трябва да се направи доста по-голяма статистическа извадка, за да има наистина обосновано мнение за силни и слаби страни на даден модел.
fallback
Последни