fallback

Новият Fiat 500 стана електромобил

Компактният хечбек е разработен от нулата, няма да сменя настоящия модел (ГАЛЕРИЯ)

Италианският автомобилен производител Fiat показа компактен модел с името 500e и обяви, че той е проектиран от нулата като електрически автомобил. Съответно може да се предположи, че платформата на новия хечбек има малко общо с тази на настоящия Fiat 500 с бензинов двигател. В същото време дизайнерите усърдно запазиха разпознаваемия облик на култовата тривратка.

Разбира се, има и доста разлики. Например, променен е дизайнът на предницата (логото на компанията е отстъпило място на табелка с надпис "500", в чиято последна нула има тире, оформящо буквата "е"; актуализирана е оптиката, стойките на покрива и предницата са станали по-масивни).

В интериора се е появил 10,25-инчов сензорен екран на мултимедийната система Uconnect 5, различен блок за управление на климатика, както и 7-инчов екран вместо приборния панел. Дизайнът на централната конзола също е преработен, а между предните седалки се появила различна кутия за съхранение на предмети.

Електрическата версия на Fiat 500 е станал малко по-голям от своя събрат: дължината и ширината на тривратката са се увеличили с 6 см (съответно до 3,63 м и 1,69 м), а междуосието - с 2 см. Това осигурява повече пространство за пътниците. Списъкът на асистентите на шофьора вече включва адаптивен круиз контрол, система за внезапно спиране, мониторинг на слепите зони и функция за поддържане на избраната за движение лента.

Задвижващата система има три режима - Normal, Range и Sherpa, като последната рязко намалява мощността, за да минимизира енергийните разходи. Батерията с капацитет 42 кВтч осигурява пробег до 320 км. Пълното й зареждане от домашната мрежа отнема 14 ч, но с помощта на специално устройство 80% от капацитета й се достига за 35 мин.

Fiat 500e може да ускори до максимална скорост от 150 км/ч благодарение на електромотора с мощност 118 коня. От място до 100 км/ч хечбекът набира за 9 сек, но в компанията се фокусира повече върху времето, необходимо на модела за достигане на градските 50 км/ч - 3,1 секунди.

Още снимки - в галерията:

Европейските дилъри на Fiat вече приемат поръчки за малката "зелена" кола, но началото на продажбите стартира със специалната версия First Edition. Тя е оценена на 37 500 евро и включва например 17-инчови джанти, LED оптика, еко кожа в салона и пълен набор асистенти на водача. В същото време Fiat не смята да изостави сегашното поколение на 500 с ДВГ и хибридно задвижване: двата модела ще се произвеждат паралелно, при това в различни заводи.

Снимки: Motor

fallback
  • #14
    пепи ( преди 4 години )
    Фиат Типо комби с заводска газова и всички екстри е 20к евро . 1.4 двигател с турбо и 120 коня.Напълно независим от всички глупости за ток . А с 10к евро ще карам 10 години.
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    Каква Пазарна ниша са изяли? Фиат държат Мини сегментът по продажби.
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    "Фиат Типо със заводска газова", реално Тофаш със стара платформа и двигател на Фиат от преди няколко години с газова монтирана от АутоИталия в сервиза на Ланди на Ботевградско, не случайно Хюндай-Кия изядоха пазарната ниша на Фиат, то само с далаверки не става. Дано Пежо ги научат на ред.
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Абе, нали писахте, че Фиат се отказвали от малкоте коли. Ми те изригнаха, *** отказването хахаха :)
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    Скъпо е защото е като бижу.
  • #9
    До 8 ( преди 4 години )
    Това е цената на Фиат-а с фул-екстри на промоция. Предполагам като се откажеш от разните му там асистенти, луксозни глупости и т.н, които основно надуват цената, ще паднеш под 30К евро. Което за тая кола с тоя външен вид е мега добра цена.
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    До 1 - Бъркаш брат, до сега, пежо когото и да са купили, не е успял в дългосрочен план: погледни Крайслер-Симка и новосъздадения Талбот, Ситроен (те се справят напоследък, но след 40 години мъки), напълно катастрофалното първоначално представяне на ДС.... за други не се сещам. Но като цяло, пежо успяват да управляват добре само собствената си марка (малко като мерцедес). Това че изкараха опел на печалба, за момента нищо не значи, рано е, пък и беше постигнато със свирепо рязане на разходи..
  • #7
    До 7 ( преди 4 години )
    Ами бъркаш се е-Ъп е 22К евро с 260км пробег а Е-ситиго е от 21К евро може 500 да е по-добро ама не и толкова че да струва колкото Зои с 400км пробег
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Че то един Фолксваген ъп със 150 км е 60К и се продава, та това дето е 300 км пробег и изглежда в пъти по-добро да няма да се продава...
  • #5
    Пепи ( преди 4 години )
    То за тия пари можеш да си купиш фиат типо комби с заводска газова и всички екстри.И ще ти останат половината за гориво.Което близките 10 години няма да свърши.
fallback
Последни