fallback

Как да разпознаем износения съединител?

Ето как да разберете, че е дошло времето за смяна на този компонент

Често щадящото боравене със съединителя не помага и зносената част трябва да бъде сменена. Но какви са признаците за това? -    Когато спре да работи равномерно и не можете да потеглите плавно независимо колко внимателно го отпускате; -    Когато липсва триене. Това се забелязва, когато леко превърта при задействане; -    Когато превключите на висока предавка, докато автомобилът е в покой и при празен ход се опитате да го отпуснете, двигателят трябва да изгасне. Ако това не стане, съединителят е дефектен и трябва да бъде заменен.            Как да предпазим съединителя от износване?

При работата със съединителя важи правилото, че са нужни чувство и любов. За разлика от американците, повечето европейци могат да работят със съединителя добре. Впечатление прави, когато някой не работи добре с него, например с груби смени на предавките или рязък старт.

Въпреки това си струва да обърнете внимание на съединителя – ако с него се борави внимателно, в много случаи той ще надживее останалата част от автомобила. Шофьорите на автомобили с автоматични кутии или с два съединителя не са запознати с този проблем.

Смяната на съединителя е скъпа. За износването му виновен е най-вече един фактор – поведението при шофиране. В този смисъл сами можете да му помогнете да работи правилно колкото е възможно по-дълго.       

        Ето какви съвети можете да следвате за работа със съединителя: -    Когато сменяте предавката, не позволявайте на съединителя да приплъзва твърде дълго; -    Работете с него възможно най-нежно и свалете крака си от педала при движение тръгни-спри, за да защитите лагера му; -    Махнете крака си от газта при смяна; -    Избягвайте да прескачате предавките при понижаване на скоростта (тази точка не важи за опитни шофьори, използващи междинна газ); -    Избягвайте ненужната смяна на предавките с предвидливо шофиране; -    Не претоварвайте колата - допълнително тегло натоварва и съединителя.

Снимки: Autorevue

 

fallback
  • #7
    h_mihalev@abv.bg ( преди 4 години )
    жилото ми е завито с гайката за регулиране до края към *** .*** отделя много високо това означава ли че съединителя е пътник? иначе колата върви ускорява Дачия логан бензин 2006 г
  • #6
    Шмати... ( преди 4 години )
    Отдавна не караме " Молотовки" , откъде преписа...може би от " Наръчник на любителя шофьор 1966"...
  • #5
    Олигофрен ( преди 4 години )
    Междинна газ се използва само при камионите, стига с тия лошо преведени статии
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    може да надживее, не че ще го направи винаги... има разлика. Първо зависи колко се кара колата.. тя може никога да не мине 200 000км ако се кара по 10 000 на година :) второ градско/извън.. трето - как се кара - ако се тръгва на всеки светофар с превъртане на гуми няма да доживее и 100 000.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Това е вярно, че съединителят може да надживее колата! Ако колата е немска в повечето случай не може да навърти толкова км и е за скрап, но съединителят не е изтъркан. Та това е имал предвид автора на статията.
  • #2
    ДОТИ ЕООД ( преди 4 години )
    Ние рециклираме износени съединители с много по-качествено феродо.Рециклираните от Нас съединители издържат двойно повече от предлаганите в търговската мрежа.Можете да Ни откриете в интернет търсачките : коване феродо. ДОТИ ЕООД
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Това изречение ме разби: ...ако с него (съединителя) се борави внимателно, в много случаи той ще надживее останалата част от автомобила. Не се сещам за автомобил на който да не му се сменя съединител. Той все пак е консуматив. При някои се случва на 150 при други при 200 а при трети при 300 000 км, но рано или късно се случва. Много важен фактор е дали повече карате градско или извънградско. При повече градско и повече в задръствания може и на 100 000 да се наложи да го смените.
fallback
Последни