fallback

Volkswagen готви "квадратен" всъдеход на ток

Моделът Ruggdzz ще бъде част от новото семейство Icon

През 2023 г. компанията Volkswagen ще пусне на пазара сериен електрически всъдеход с "квадратна" външност и високи оф-роуд способности. Автомобилът засега е известен под името Ruggdzz (от английската сума rugged - груб, издръжлив, суров) все още е в стадий на разработка, като ще стане част от ново семейство модели на марката - Icon, съобщава Autocar.

В момента германският производител готви излизането на пазара на електрическия си кросоувър ID.4, който ще бъде представен на автосалона в Детройт през юни. Бъдещият Ruggdzz ще се отличава от него не само по дизайна си, но и по всъдеходните си способности, тъй като още в базовия си вариант той ще получи система за задвижване на четирите колела.

Така ще изглежда електрическият всъдеход на Volkswagen според колегите ни от Autocar.

Идеята на Volkswagen е всъдеходът да стане част от ново семейството модели на марката (засега то е известно като проект Icon). В него ще влязат дизайнерските микробуси I.D. Buzz./Buzz Cargo, чието излизане на пазара е планирано за 2021-2022 г. Към тях вероятно ще се присъедини и плажното бъги ID. Buggy, чиято съдба обаче все още не е решена от ръководството на компанията.

Всъдеходът Ruggdzz, както и останалите модели от проекта Icon, също използват платформата на Volkswagen за електромобили MEB. Той ще получи задвижващия агрегат на топ-версията на ID.4, който включва два електромотора. Този на предната ос развива 102 к.с., а на задната - 204. Батерията на ID.4 обаче ще с капацитет 82 кВт/ч, докато тази на Ruggdzz ще е с поне 100 кВт/ч.

Кросоувърът ID.4 преминава финални изпитания, като премиерата му ще е през лятото.

Това ще позволи на Volkswagen да "раздели" максимално двата модела, които ще имат еднакви размери с дължина от 4600 мм.  Кросоувърът ID.4 обаче ще бъде насочен към клиенти, използващи колата предимно в града, докато Ruggdzz е за хората, предпочитащи планината. Всъдеходът ще се предлага и във вариант със 7 места за Китай и Северна Америка, като ще бъде използван за основа на подобни модели под марките SEAT, Skoda и Jetta.

Снимки: Autocar

 

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Ще строши продажбите. Само заради името :-)
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Фолксваген продължават да дрънкат глупости, но все още нямат пълноценен електромобил. А само преди няколко години разправяха, че заедно с Ауди щели да пуснат 42 ел. модела до 5 години. Глупости, лъжи, лицемерие, замазване, локуми, зветни картинки... а резултат - нула.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Явно от ВАГ св1рк1 ви правят, че сте ги налапали толкова.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Колелетата трябваше също да са квадратни, за да е един истински иновативен ВАГ! И разбира се инсталация за правене на пушек, за да може да се познава от хората. ВАГ, който не пуши, не трака и не прави кълбета дим не е ВАГ!
fallback
Последни