fallback

Колко зависим от китайските резервни части стана светът?

Най-засегнати от коронавируса са Япония и Южна Корея, показва проучване

Продажбите на автомобили в Китай се сринаха и през януари удариха историческо дъно. От страх да не се заразят от смъртоносния коронавирус хората в страната избягват да посещават многолюдните места, включително автосалоните и автокъщите.

През януари спадът на местния автомобилен пазар достигна 22% - до 1,71 млн. бройки. В най-новата история на Китай продажбите на нови автомобили никога не са били толкова ниски. В същото време Китайската асоциация за леки коли прогнозира 30% спад през февруари. Асоциацията на местните автомобилни производители прави собствена статистика, показателите за която са близки до тези, посочени по-горе - спад с 20% до 1,61 млн. продадени бройки. Според нея това е най-големият срив от 2012 г. насам.

Епидемията от коронавируса в Китай неизбежно се отрази и на останалия свят - множество големи автомобилни производители се оказаха много зависими от вносни китайски резервни части и автокомпоненти. Bloomberg състави карта с приблизително разпределение на китайски резервни части, изнасяни за други страни.

Най-силно от недостига на компоненти бе засегнат Казахстан. След него са Япония и Южна Корея - до 70% от автомобилните компоненти в тези страни се внасят от Китай. И ако Казахстан не е особено известен със своята автоиндустрия, то Япония и Корея може да получат значителен удар по дейността си.

Почти всички японски автомобилни производители или смятат да спрат за известно време сглобяването на някои модели, или вече са го направили. Както и спирането на цели заводи, като направи Nissan например. Toyota изпитва огромни затруднения с отделни компоненти и търси алтернативни доставчици. В Южна Корея заводите на местните Hyundai и Kia, както и на Renault, подновиха работа след спиране за няколко дни.

Експертите от Fitch твърдят, че някои производители на автокомпоненти ще се окажат на фалита поради невъзможността за възобновяване на работата. Китайските власти силно препоръчват на множество компании да продължат принудителния отпуск на служителите си. Въпреки това много чуждестранни производители, които имат собствени фабрики в Китай, от следващата седмица ще връщат служителите си на работа с препоръката "мийте ръцете си по-често и носете предпазни маски".

Проблемите на Китай се засилват от факта, че дилърските центрове все още са затворени - те не са в състояние да отговорят на минималните хигиенни изисквания на властите за подновяване на работата. В същото време складовете остават буквално задръстени. Така че не е ясно къде ще се изпращат натрупаните продукти. Прогнозата за цялата 2020 г. е доста разочароваща. Според най-оптимистичните данни глобалният пазар на автомобили ще се срине с 5%.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Айде 3D принтери и смарт фрези и даси ги правим вкъщи у гаража в домашен уют.
  • #7
    Jezza ( преди 4 години )
    Айде сега само за пример - колко Американски части има в един Айфон ? Не са само Японците, които разчитат на Китайска работна ръка. Стига сте се излагали. В Китай не правят само евтини реплики. Ако си плащаш добре, можеш да разчиташ, че ще ти направят каквото искаш и както искаш. Всички висококачествени брандове имат производство в Китай.
  • #6
    Йордан ( преди 4 години )
    Истината е,че Китай израстна много, започна да се опъва на Англия,с нейното разклонение сащ . Те заедно видяха,че не може да ги спрат (Китайците) и просто ги заразиха. А в годините назад англия има богат опит в унищожаване на цели народи. Точно с болести са действали и преди. После допълват с армия.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Ахаха, тука се спукаха да пишат как немските коли се произвеждали в Китай и им слагали китайски ментета за части, а то какво се оказа, точно японските и корейските са на 70% с китайски части и компоненти. И то любимите ви невероятни Тойоти и Нисани. Факт! Умряха прави! Поне си затрайте и недейте да пишете глуости повече, Зашот стана ясно на всички кое как ии от къде.
  • #4
    Русия ( преди 4 години )
    Разбрахме каква е тайната на здравити японски коли.
  • #3
    .. ( преди 4 години )
    Де да беше само за резервните части валидно това...Само се замислете, ВСИЧКО идва от Китай. И после.... те не били първата иконимика... я пак я?
  • #2
    356 ( преди 4 години )
    Тук разбирачите от двигатели и всичко останало, по добре да прочетат отново статията и да си запишат как се произвежда един автомобил т.е чрез много участници на почти всички етапи на производството им, и то по цял свят, посредством "Глобализацията". Това не е само дума, а реалност. Стига с това елементарничане : американските коли това, германските коли онова, японски коли не знам си какво. Да не забравяме и че в някой световни "премиуми" вече има и Български части!
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Купуваш японска кола (Made in Japan), а тя се оказва 70% китайска ... интересно ...
fallback
Последни