Кросоувърът BMW iX3, първият електромобил на германската марка с петото поколение на технологията eDrive, ще получи аеродинамични джанти. Те са по-леки от обикновените и освен това са в състояние да подобрят енергийната ефективност на модела с 15 процента.
Публичният дебют на BMW iX3 ще се състои тази година. Кросоувърът ще бъде първият, който ще изпробва технологията eDrive от пето поколение, която позволява поставянето на електромотора, трансмисията и силова електроника в един модул, а също така ще получи батерии с усъвършенстваната смес 811 - най-новата в линията катодна химия NMC. Освен моделът ще има аеродинамични джанти, което леко ще увеличи пробега.
Летите джанти имат V-образни спици и са допълнени от вложки с пластмасова рамка и алуминий. Те са 15 процента по-леки от обикновените и могат да намалят коефициента на аеродинамично съпротивление с 5% (в сравнение с X3), а консумацията на ток с 2%, което в цифрово изражение отговаря на 0,4 киловата на всеки сто км (общото увеличение на пробега е 10 км). Бъдещите BMW iNext и i4 ще получат същите джанти, чийто дебют е предвиден за догодина.
BMW вече разкри техническите характеристики на iX3. Кросоувърът ще има един електромотор, монтиран на задния мост. Той ще развива мощност от 286 коня и 400 Нм въртящ момент. Батерията с капацитет 74 кВтч ще осигурява пробег от 440 километра по цикъла WLTP. Същият пробег след ъпдейта има и Audi e-tron 55 quattro, който се задвижва от батерия с капацитет 95 кВтч, от които налични са само 86,5 кВтч.
Снимки: BMW