fallback

Koenigsegg гони рекорд за максимална скорост с Mission 500

В основата на новата хиперкола на шведите е моделът Jesko

Шведският производител на хиперколи Koenigsegg ще представи по време на автосалона в Женева през март прототипа Mission 500. Както става ясно от името му, това е автомобилът, който ще е опита да подобри рекорда за максимална скорост на Bugatti Chiron, като ще трябва да развие над 500 км/ч.

Източник на изданието TheSupercarBlog съобщава, че бъдещият рекордьор е изграден на базата на хиперколата Jesko (на снимките). Това е едва от модификациите на купето с доработена аеродинамика, модернизиран двигател и прекалибрована "роботизирана" скоростна кутия Light Speed Transmission (LST) с 8 многодискови съединителя, потопени в маслена вана.

През септември 2019 г. Bugatti Chiron успя да развие 490,484 на изпитателния полигон на Volkswagen в Ера Лесинг и така си заслужи званието "най-бърз сериен автомобил". Това явно не се харесва на ръководството на Koenigsegg и затова Mission 500 ще се опита да вдигне над 500 км/ч.

Показаният през 2019 г. Koenigsegg Jesko разчита на 5,0-литров V8 с два турбокомпресора и допълнителна система за подаване на въздуха. При използване на обикновено гориво мощността на агрегаа е 1280 кг., а на биоетанол E85 - 1600 к.с. Максималният въртящ момент е 1500 Нм, като е достъпен при 5100 об/мин.

Вместо стандартна скоростна кутия  Koenigsegg използва уникално решение - 90-килограмова трансмисия без синхронизатори. Тя разполага със система Ultimate Power on Demand (UPOD), която съпоставя скоростта на автомобила и работата на двигателя и съответно активира най-подходящата предавка. Смяната на скорости става без прекъсвания и съответно колата ускорява по-гладко.

Снимки: Motor

fallback
  • #10
    Редактор Редакторов ( преди 4 години )
    Мощността първо е в килограми, а после в конски сили. Готин конвертор :D
  • #9
    НеВАГонетка ( преди 4 години )
    Другарю, не съм слагам минус на никого. Въпросните рекорди са голяма част от маркетинга на брандовете, така че не бъдете такива коне се капаци. Карам японски бензин, така че по-кротко, хейтър. Колите са да возят от т. А до т. Б, удоволствията в живота са от други неща, далеч по-смислени от купчина ламарини, питайте всичките самотни богаташи за това.
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Кокетката на форума, т.е. форумната *** веднага ми сложи минус. За него максималната скорост е важна. Това са няколко сек. и до там. През останалото време си торпила движеща се само напред. Истинските любители на колите и хората с бензин в кръвта (бензин ВАГи, а не нафта) искат колите им да доставят удоволствие през цялото време, а не само за няколко сек през които да снимат и да се хвалят в социалните мрежи после.
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Кокетните дози "постижение" са за кокетки. Истинските мъже, искат коли, които доставят удоволствие, а не някакви рекорди от които реално, никой не се интересува.
  • #6
    Бош ( преди 4 години )
    Широн не е развил 500, но разви 491 км/ч, което си е постижение. Цялата тая работа с тези мега мощни коли е сравнително безмислена, така че смисълът тук не е от особено значение, на колко места в света ще можеш да използваш пълния потенциал на автомобил от този калибър? Всичко е маркетинг и някаква суетна, кокетна доза "постижение".
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Не знам какъв рекорд ще подобряват след като от Бугати никога не са развивали 500 километра или повече! Просто заявиха, че на теория Широн трябва да вдига 500 км/ч, но никога не са ги развивали!
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Koenigsegg е кола за каране, а не като онова тежко торпедо бугатито, което може само направо да се движи. Максималната скорост едва ли интересува някого. И без това само на специална писта при определени условия може да се постигне, а не в реално време на обществен път.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Koenigsegg имат много добри автомобили. Имат собствени разработки не само на скоростната кутия, но и много други технически решения като например технологията за цилидрова глава без разпределителни валове.
  • #2
    Спагетон - на Макаро ( преди 4 години )
    Бугати дръпнаха с рекорда, да видим бай швед дали ще ги задмине.
  • #1
    Брандо ( преди 4 години )
    Шведите са уникални, а са почти колкото нас !
fallback
Последни