Италианската марка Fiat не е известна като технологичен пионер. В засилващата се напоследък с огромна скорост тенденция за електрифициране тя също сякаш не бързаше. Едва днес марката показа първите си автомобили с мека хибридна система.
Fiat 500 и Fiat Panda комбинират атмосферен трицилиндров бензинов двигател със 70 к.с. и ремъчен стартер-генератор с 12-волтовата бордова мрежа. Двуклапанният двигател притежава и въртящ момент от 92 нютонметра при 3500 об/мин. Литиево-йонен акумулатор може да съхранява енергия от 11 амперчаса. При 12 волта напрежение това са 0,132 кВт/ч.
В сравнение с нормален стартер ремъчният стартер-генератор позволява стартиране с по-ниски вибрации. Той е свързан с ремък към двигателя, а същият ремък задвижва и други агрегати. При спиране с негова помощ се рекуперира, а при потегляне подпомага двигателя с до 3,6 кВт (5 к.с.). При тази система е възможно и двигателят да бъде изключен при движение по инерция при 30 км/ч.
Тъй като двата модела са с ръчни предавателни кутии, шофьорът трябва да включи на свободен ход. Това се известява от символ в арматурното табло. По време на този процес акумулаторът поема снабдяването на автомобила с електроенергия.
Fiat 500 Hybrid и Fiat Panda Hybrid са оборудвани с шестстепенна ръчна кутия. Fiat не дава информация колко по-икономичен са хибридните модели, но вредните емисии трябва да са по-ниски от нормалните модели.
Пазарният старт е предвиден за края на месеца като в началото ще се предлага специална версия Launch Edition. В нея са включени надпис Hybrid в задната част и емблеми в централните колони. Двата модела ще се предлагат в ексклузивен зелен цвят.
Тапицериите са от материал от рециклирана пластмаса, използвана от испанската екологична организация Seaqual. 10 процента от него е пластмаса, събрана от морето, а останалите 90 процента – от нормално рециклирани пластмасови отпадъци.
Снимки: Fiat
Вижте още снимки в галерията: