Подразделението Audi Sport започва разработката на RS-версии на електрически и хибридни модели на германската компания. Първата от тях ще е на серийния седан E-tron GT, съобщава британското издание Autocar.
Планът за електрическо настъпление на Audi Sport е сред приоритетите на бранда, който и без това ударно разширява гамата си от RS-модели. Само през 2020 г. се планира излизането на кросоувърите RS Q3 и RS Q3 Sportback, дизеловият SQ5, както и на флагманите SQ8 и RS Q8.
Идеята на шефовете на Audi предвижда електрическите модели на марката също да се продават в 3 варианта, както е при останалите автомобили. Например, A6 сега е достъпен в стандартен варианта A6, а също така и като S6 и RS6. Това означава, че E-tron GT ще повтори Porsche Taycan, което се предлага базово с 530 к.с., във версия Turbo с 679 к.с. и Turbo S - 761 к.с.
Очакванията са, че базовият E-tron GT ще е по-слаб от Taycan, което съответно ще доведе и до разлика в мощността на останалите версии. Всички те обаче ще използват една и съща схема с 800 волта, като ще тежат приблизително еднакво. Версията S на E-tron GT ще излезе през пролетта, докато дебютът на RS е предвиден за края на годината.
Инженерите на Audi Sport работят и върху хибридните модели на марката, като първият резултат ще се види при следващото поколение на RS4 (на снимката е сегашният модел). Този автомобил е готвен за конкурент на новия Mercedes-AMG C63, като ще изостави досегашния си V8 с 450 к.с. Вместо него ще получи хибриден агрегат с 4-цилиндров бензинов турбомотор, като съвкупната мощност на системата ще превиши 500 к.с. Дебютът на новото RS4 е насрочен за януари 2022 г.
В края на 2020 г. Audi ще възроди и електрическия R8 E-tron (снимката долу), като ще предложи ограничения серия на суперколата. Нейното първо поколение излезе през 2015 г., но производството беше спряно 16 месеца по-късо заради слабо търсене. Отделно колата струваше доста скъпо - над 900 евро, като това също е сред причините от нея да бъдат произведени само 100 бройки.
Снимки: Audi