На пръв поглед това Ferrari GTB/4 Daytona далеч не изглежда в добро състояние. Липсват голям брой части, които би трябвало да са вътре в автомобила. Все едно, че това е само сянка на класическата спортна кола, която напуска прочутата италианска фабрика в Маранело през далечната 1971 г.
Оказва се обаче, че това не е така. Скоро целият този интересен проект за по-нататъшна висококачествена реставрация ще бъде пуснат за продажба на търг в САЩ. Освен това е оборудван с всички необходими оригинални липсващи части. Според експерти това ще бъде достатъчно, за да се извършат реставрационните работи и да се върне животът на този уникален ретро автомобил.
Историята на шаси №14273 започва с факта, че неговият британски собственик взима колата от фабриката в Маранело, за да отиде да гледа Гран при на Монако. След като се използва известно време, Ferrari GTB сменя собствениците два пъти - през 1972 и 1974 г.
Веднъж автомобилът получава щети, след като излита от пътя и се претъркулва няколко пъти по хълм. Когато се опитва да извади колата, не особено квалифициран работник увива вериги около тази скъпоценна каросерия, като й причинява непоправими щети. В резултат на това силно повредената Daytona е продадена на друг собственик, който иска да направи от нея 365 GTS/4 Daytona Spider. Той обаче няма достатъчно пари, за да извърши такава отговорна задача и също препродава автомобила.
Новият собственик също не успява да възстанови колата. Поради това огънатото, разбито и без покрив GTB престоява в гараж близо 30 години. През 2006 г. човекът, при когото автомобилът е оставен на съхранение, го купува и за 13 години старателна работа запълва почти всички "бели петна" в списъка с липсващи части и максимално възстановява каросерията до почти оригиналното й състояние.
Сега тази кола, някога символ на цяла епоха в автомобилната индустрия, може да бъде възстановена напълно. Каросерията бе безупречно реставрирано от прочутия холандски майстор Алвин Хитбринк. Шасито също е напълно възстановено, а настоящият собственик е събрал стотици детайли в десетки кутии. Има обаче още доста работа по механиката, по интериора и, разбира се, качествено боядисване.
Автомобилът е запазил оригиналния си 4.4-литров V12 двигател, въпреки че сега е отделен от каросерията. След почти 30 години съхранение, той е разглобен, за да се диагностицира състоянието на вътрешните части с цел перфектното му възстановяване. Друг приятен щрих е оригиналният приборен панел, на чийто скоростомер за замрели изминатото от автомобила разстояние досега - 26 117 мили, или малко над 42 000 км.
Още снимки - в галерията