fallback

Колите на Бонд: BMW 750iL от „Винаги ще има утре“

BMW е служебният автомобил на Джеймс Бонд в пет филма. Ето защо 750iL е идеален за агента

В поредицата филми за Джеймс Бонд автомобилите имат важна роля. Те винаги са пълни с технически джаджи и често марката им е Aston Martin. Шон Конъри, Роджър Мур и компания карат и други модели на екрана, но един от най-запомнящите се е BMW 750 iL на Пиърс Броснан от „Винаги ще има утре“.

„Винаги ще има утре“ е вторият филм с Пиърс Броснан, като и в двата случая той кара BMW. Първото BMW на Джеймс Бонд е Z3 от „Златното око“ (1995 г.). Това не е случайно. В началото на 90-те години BMW създава малко отделение, което се посвещава на продуктовото позициониране на автомобилите на марката в различни блокбъстъри.

Докато Z3 се вижда на екрана не повече от две минути, BMW 750 iL от 1997 г. има много по-сериозно присъствие. Във „Винаги ще има утре“ Джеймс Бонд използва не само лимузината с V12, но и мотоциклет на BMW. Присъствието на двете машини на екрана е сериозно, като само екранното време на Е38 е четвърт час.

Отчасти бронираният седан не само е бърз, но и притежава рафинирани джаджи на борда. Боядисаният в Aspen Silver Executive модел служи за защита на агента от нападението на два Mercedes S-Class от серията W126.

750iL притежава картечница, 20000-волтов електрошок и дешифриращ компютър в жабката, която се отваря само с пръстов отпечатък. С резачка в предната емблема се разрязват стоманени въжета, пушек обърква нападателите, ракети в люка на покрива освобождават пътя отпред, а машина за хвърляне на пирони в задната броня гарантира, че гумите на преследвачите ще бъдат спукани бързо. А когато самото BMW мине през стоманените пирони, гуми с функция за аварийно движение стабилизират каросерията – каква по-добра демонстрация за гумите runflat.

Нова, също като BMW Е38 от 1994 г., е навигационната система с GPS. Във филма тя отговаря на името Карин, което й придава сексапил. Вниманието на публиката е привлечено дори още от обявяването на снимките в Хамбург. При първата сцена на ул. Мьонкеберг на 20 юли 1997 г. се събират 10 хиляди души. Два дни по-късно е заснето и прочутото преследване пред известния хотел Атлантик, което завършва със скока на автомобила във витрината на филиал на AVIS. В действителност повечето сцени са заснети в мол Брент Крос в Лондон.

И до днес интересно изглежда дистанционното управление на телефона Ericsson със сензор за пръстов отпечатък. С него колата излиза от транспортния си сандък в началото на филма, а по-късно агент Бонд командва автомобила при преследването в паркинга на хотел Атлантик.

Как е заснета тази сцена? Педалите и скоростният лост са поставени в задната част, където един добре скрит каскадьор извършва динамичното управление. Той се ориентира по дисплей, свързан с камери в огледалата. Благодарение на допълнителен спирачен педал, който влияе само на предния мост и един огромен лост на ръчната спирачка, експертът плъзга колата в различните завои.

За снимките на филма са използвани 17 двутонни седана, от които четири със специално оборудване. Вместо V12 те използват V8-двигатели поради финансови причини. Цената на 7-Series по онова време бе между 80 и 150 хиляди марки, докато дългата версия струва 173 хиляди. Предполагаемият бюджет на баварците за филма е три милиона марки. Точни цифри не са обявени.

Две от преработените машини и почти всички серийни модели, използвани във филма, се завръщат в Мюнхен. Подобна съдба не застига мотоциклетите R1200 Cruiser, откарани в Хонг Конг за сцената с преследването по покривите. Те остават завинаги там, тъй като са тежко повредени.

Снимки: BMW

Вижте още снимки в галерията:

fallback
fallback
Последни