Новият McLaren Speedtail завърши серия от тестове на космическия център Кенеди във Флорида, в които разви над 400 км/ч.
Развоен прототип, наречен XP2, вдигна максимална скорост повече от 30 пъти на дългата близо 5 километра писта Джони Бомър, с което затвърди статута си на най-бързия McLaren в историята. Доскоро титлата се държеше от легендарния F1, който разви 371 км/ч при представянето си през 1994 г.
Зад волана по време на финалните тестове на XP2е бил главният изпитател на McLaren Кени Брак. Преди да се стигне до тях прототипът е изпробван в Испания и Германия.
Фирмата нарича струващия 1,75 млн лири Speedtail пример за опита в олекотените конструкции на марката и отбелязва, че той има по-добър коефициент на въздушно съпротивление от всеки от предишните модели.
Хипер автомобилът е първият сериен хибрид на McLaren след Р1 и е първият с три седалки след F1. С дължината си от 5,14 м той е и най-дългият сериен автомобил на марката.
Главният изпълнителен директор на McLaren Майк Флюит каза: „Speedtail е необикновен автомобил, който въплъщава пионерския дух на McLaren и идеално илюстрира решимостта да продължим да поставяме нови еталони за представяне при супер и хипер автомобилите“.
При разкриването през 2018 г., McLaren каза че Speedtail ще бъде истински автомобил за шофиране. Той е разработен като хипер GT и трябва да балансира стегнато твърдо окачване с комфорт и скорост.
По-точни детайли за бензиново-електрическото задвижване на Speedtail не са дадени, но McLaren твърди, че акумулаторният пакет има енергийна плътност от 5,2 кВт/кг, което му дава най-доброто съотношение мощност/тегло при днешните високоволтови автомобилни системи.
След края на тестовете Speedtail официално влиза в серийно производство във фабриката на McLaren в Уокинг. Доставките на 106-те автомобила, които вече са продадени, ще започнат през февруари 2020 г.
Снимки: McLaren
Вижте още снимки в галерията: