fallback

Франция обяви война на SUV-моделите

Правителството спира обаче и субсидиите за електромобили

Френското правителство увеличи драстично допълнителните такси, налагани на автомобилите с по-високи нива на вредни емисии. Мярката ще засегне преди всичко купувачите на SUV модели, които по правило са по-тежки и с по-висок разход от традиционните коли тип седан и хечбек. От 2020 година допълнителният налог ще е не 12 500 евро, както досега, а 20 000 евро. В същото време обаче държавата ще намали и субсидиите за покупка на електромобили.

Купувачите на по-големи SUV модели ще плащат занапред по 7500 евро допълнително

"Това е двойно наказание за потребителите", заяви Люк Шател, шеф на бланшовата организация на автомобилния бизнес PFA, пред Bloomberg. "Такава политика е явно непоследователна... Пазарът на електромобили няма да тръгне нагоре без силни стимули от държавата. Всички губят от такава политика: нашата индустрия, околната среда и покупателната способност на французите".

Повишените френски такси идват като "бонус" към новите общоевропейски изисквания за емисии, за които производителите ще плащат милиардни глоби, ако надхвърлят тавана.

SUV сегментът е най-бързо растящият във Франция, с 30% дял през тази година. Електромобилите са все още нищожна част от пазара, въпреки че досега държавната субсидия бе доста щедра - по 6300 евро за кола. Стимулите обаче струват доста скъпо на хазната: около 550 милиона евро само през 2018 година, според френската сметна палата. Затова догодина те ще паднат до 6000 евро на кола (стига да не е по-скъпа от 45 000 евро), а след 2021 ще отпаднат напълно.

Според финансовия министър Льо Мер в рекламните за SUV модели трябва изрично да се предупреждават потребителите, че те са по-вредни за околната среда

Френският финансов министър Брюно Льо Мер контрира, че мярката ще помогне за опазване на околната среда и ще донесе по 50 милиона евро допълнителни приходи годишно за хазната. Льо Мер критикува остро производителите, че рекламират агресивно SUV моделите си. Според него те трябвало да предупреждават потребителите за негативния ефект от тези коли върху околната среда.

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    Най скапаните и грозни коли са пежо. Те правят възможно най грозните коли
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    Това само болен мозък може да го измисли! Извратена нация!
  • #11
    Кавазаки аичи ( преди 4 години )
    Пазара го казва.Просто Сув с 4х4 не се търсят.Купуват се с предно.Търсенето определя предлагането
  • #10
    Radostin ( преди 4 години )
    Браво на французите най-после някой да разсъждава трезво на кого е нужен автомобил с двойно предаване и висока проходимост в градски условия Това го правят комплексари за избиване на комплексите си да покажат колко са велики и колко много пари има в кавички А нищо че живеят в панелки под наем
  • #9
    Хи хи ( преди 4 години )
    Някои се усещат, че бай Илън търси балъци...едни по-рано, други като им влезе....))))
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    А на теб кой ти е казал, че като повдигнеш една кола с няколко сантиметра и се превръща в СУВ?
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    кой ви е казал, че SUV трябва непременно да е с AWD?!
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    а в действителност - комбайнер? :D
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Тозаи ВАН, ако е СУВ, то аз съм оперен певец и атомен физик едновременно!
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Не почти, а изобщо не произвеждат СУВ. Имат няколко машини, които са ги кръстили така, но всъщност НЕ СА! Има и някой друг пи-ч-косан Нисан и това е! Франсетата не са по тази част и направо им се чудя при условие, че има къде да ги карат в държавата си. Всъщност може би са и умни (не като вурстовете), че не правят, като най-добрите - японците ги правят и има от кого да купят!
fallback
Последни