Базовата цена на осмото поколение на Chevrolet Corvette в САЩ е 59 995 долара и тази маркетингова стратегия нанася сериозни загуби на производителя, твърди изданието MotorTrend. По негови данни, при продажбата на всеки Corvette без допълнителни опции концернът General Motors губи 20 000 долара.
Източникът на изданието твърди, че с оглед на разходите за разработка и производство на новото поколение на модела, стартовата му цена трябва да започва от 79 995 долара. Причината е, че Corvette C8 премина на нова платформа със средно разположение на двигателя и получи допълнителна мощност.
За сравнение, стартовата цена на новото Porsche 911 (992) в Щатите е 97 400 долара, а обновеният Mercedes AMG GT струва минимум 115 900 долара. Новото Ferrari F8 Tributo пък се оценява поне на 293 000 долара.
Концернът General Motors е бил принуден да постави начална цена от 60 000 долара за суперколата си, за да не загуби обемите на продажби. Тази сума позволи на Chevrolet да проведе успешна маркетингова компания, но пък дилърите почти нямат на разположение бройки от модела в базово ниво на оборудване. При повечето от тях колите започват от 80 000 долара.
Според оценките на експерти, най-доходоносни за произодителя са именно автомобилите с цена между 80 000 и 100 000 долара. В този диапазон Corvette C8 се продава достатъчно добре, за да може да носи печалба от допълнителите опции.
Медиите в САЩ припомнят, че след първата година от производството си предишното поколение C7 поскъпна за кратко време с около 4000 долара. Очаква се, че това ще се случи и с новата генерация на суперколата, тъй като General Motors не може да си позволи дълго време да продава модела на загуба. Представител на концерна, пожелал анонимност, също потвърди, че през следващите няколко месеца цените на Corvette ще бъдат преразгледани.
Снимки: Chevrolet